Češi více nakupují v e-shopech na dobro

6. 12. 2016 | redakce
Nejčastěji se nakupují kuřata, školní pomůcky a kozy. Co to je za divný e-shop? SkutečnýDárek.cz organizace Člověka v tísni. Loni přes něj utržila 13 milionů korun.



Lidé čím dál častěji přispívají na charitu online. Tržby českých charitativních e-shopů rostou. Rekordně se daří i kampani za Skutečný dárek Člověka v tísni, přes který za 8 let fungování nakoupilo už přes 50 tisíc lidí dárky za více než 75 milionů korun. 80 % z nich se prodalo před Vánocemi.

Kromě Člověka v tísni má svůj e-shop také ADRA, která loni prodala 542 dárků za celkem 265 600,- Kč, nebo UNICEF, za jehož Dárky pro život lidé loni utratili o třetinu víc, než v roce 2014. Zvyšuje se i průměrná výše objednávky. Dárci po internetu častěji než v minulých letech platí kartou na úkor bankovních převodů.


E-shop organizace ADRA není tak atraktivní jako Skutečný dárek. I tak umožňuje přispění na nákup konkrétních produktů.

Dárci si e-shop oblíbili, protože jim umožňuje vybrat si zcela konkrétně, na co přispějí a navíc získávají zajímavou protihodnotu v podobě darovacího certifikátu, který většina z nich nadělí pod stromeček svým blízkým,” říká Tomáš Vyhnálek, vedoucí fundraisingu Člověka v tísni. Dárci podle něj oceňují, že mohou sledovat, jak jejich peníze pomáhají. Na webu SkutecnyDarek.cz už organizace vystavila 136 videí nebo fotogalerie z distribucí dárků v chudých zemích i v Česku.  Dárci dostávají informace několikrát do roka a část z nich se postupně rozhodne přispívat pravidelně. “Třeba u Skutečného dárku začne později přispívat do nějaké naší sbírky 20 % lidí,” říká Tomáš Vyhnálek.


Vývoj obratu e-shopu Skutečný dárek

Stejný trend kopírují i další země. Celosvětově vzrostl počet online darů na charitu od roku 2014 do roku 2015 o 21%. Ve Velké Británii nakoupili lidé po internetu přispěli o 20% více než před pěti lety, ve Spojených státech se pak meziročně na pomoc vybralo o 9,2% více.

Ženy častěji, muži více

Dárkové certifikáty v e-shopu Člověka v tísni nakupují o polovinu častěji ženy než muži, ti ale utratí za jednu objednávku průměrně o 400,- více. Nejčastěji se nakupují kuřata (21%), školní pomůcky (14%) a kozy (13%), z nichž mají potřební v Africe a Asii mléko a časem i kůzlata. “Kuřata letos rekordně nakupovali obyvatelé Jihočeského a Západočeského kraje, na severu Moravy zase na oblibě získávají školní pomůcky pro děti. Pražané zase nakupují čím dál více koz,” vysvětlil Vyhnálek. 

Loni Člověk v tísni díky Skutečným dárkům získal přes 13 milionů korun, což je přibližně desetina příjmů získaných od českých dárců. Za ty postavil více než stovku záchodů, rozdal 263 oslíků nebo přes 100 000 kusů sazenic kakaovníku. Sto rodinám v Kambodži také pomohl s výstavbou bioplynáren.

Štítky dokumentu: Marketing v neziskovém sektoru

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: