Zubař z Minnesoty se stal ze dne na den nejvíce nenáviděným mužem v Americe

3. 8. 2015 | Jakub Hort, Petr Michl
Mít za koníčka lovení vzácné zvěře může mít velký dopad na váš osobní brand a budoucí přísun klientů. Obzvlášť, když zastřelíte národní symbol Zimbabwe.

 Zdroj: www.cnn.com

Walter Palmer byl ještě před pár dny úspěšným zubařem z Minnesoty a mohl žít poklidným životem. To se ale díky jeho koníčku během pár hodin změnilo a z lovce se stala lovná zvěř. Palmer totiž vyrazil na lov do Zimbabwe, kde údajně uplatil strážce parku a rozhodl se skolit lva.  Jeho cílem se však nestal jen tak nějaký lev, ale Cecil. Jedna z největších atrakcí místního národního parku a symbolů Zimbabwe.


                                Zdroj: www.twitter.com


Ale naštěstí existuje Twitter, který na nikom nenechá nit suchou. Podle dat Amobee Brand Intelligence bylo zveřejněno celkem 672 000 tweetů o Cecilovi z nichž 391 000 pod hashtagem #CecilTheLion. Celkově měl tento hashtag přes 2 miliardy impresí. 

Zlostná slova přešla i v reálné činy. Před jeho ordinací se objevily desítky vzkazů a lidé přinesli i plyšové medvídky, tygry a samozřejmě lvy. To jako ironickou připomínku toho, že Palmer zabíjí zvířata proto, aby si je mohl vycpat a těšit se na ně doma pohledem.  Pod palbu se dostal i profil jeho ordinace na Yelpu, který je momentálně posetý zápornými recenzemi a vzkazy.

Negativní reakce se začaly objevovat i na stránce jeho ordinace na Facebooku. Začaly zde dokonce vznikat falešné stránky, které dávaly na odiv především jeho nesmyslné zabijáctví, nikoliv jeho stomatologické schopnosti.

Zdroj: www.facebook.com

Případem se věnovala také nezisková organizace PETA, která bojuje za práva zvířat. Lov označila za „zábavu zbabělců". Lovcům podle PETY schází empatie, porozumění a respekt živých zvířat.  Jsou pro ně pouze cílem k zabití a setnutí hlavy, kterou si následně pověsí triumfálně na zeď.

„Myslel jsem, že lov je legální a neměl jsem tušení, že lev je takto milovaný. Hluboce lituji, že ve snaze dělat to, co miluji a vykonávám zodpovědně a legálně vyústilo ve smrt takto vzácného zvířete,uvedl Walter Palmer nakonec na svou omluvu. Nedá se ovšem říct, že by to v mediální bouři mířící přímo na něj někoho zajímalo. Částečně je reakce lidí i médií iracionální. Stovky utonulých uprchlíků na lodích ve Středozemním moři nevyvolají ani procento soucitu jako jeden nelegálně odstřelený lev. Na tuto logickou zvrácenost odkazuje jen málo hlasů. Slyšet jsou mnohem více ty, které považují Waltera Palmera za zrůdu a symbol arogance. 

Celá situace ukazuje, že vaše osobní koníčky nesmí jít proti hodnotám společnosti, i když nejste veřejně placenou osobou. Úplně stačí, že vykonáváte profesi, kde si třeba i nevědomky budujete osobní značku a je na ní vázán i přísun klientů. Při výběru zubaře nechceme narazit především na řezníka. Walter Palmer má nyní takovou pověst ve vztahu k africké zvířeně a i to stačí k tomu, aby mu byl udělen titul „nejvíce nenáviděného zubaře v Americe".

Zdroje: Digiday, CNN

Štítky dokumentu: Formy PR Krizová komunikace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: