Značky začaly aplikaci Hyperlapse od Instagramu okamžitě využívat. Podívejte se na výsledky

1. 9. 2014 | Petr Michl

Instagram zveřejnil minulé úterý iOS aplikaci Hyperlapse pro tvorbu hyperlapse videí (na aplikaci pro zařízení s Androidem se teprve pracuje - pozn. red). Značky nečekaly nijak dlouho a už po pár dnech začaly zveřejňovat svá první díla v tomto stylu. Hyperlapse je časosběrné video, které často jen v několika vteřinách zobrazí zrychleně děj, který se udál za mnohonásobně delší dobu. Vše vysvětluje video představující novou aplikaci.

U hyperlapse se narozdíl od timelapse počítá se změnou pozice kamery, která ale často sleduje jen jeden objekt. Přesně tento postup můžete sledovat i u Mercedesu, který představil ve videu svůj model CLA250 4MATIC.


Fast foodový řetězec Taco Bell využil Hyperlapse pro zobrazení průjezdu jejich drive-in obsluhou.



Prodejce bot Footlocker propagoval boty spojené se jménem basketbalové legendy Kobea Bryanta, Nike Kobe 9, které před pár dny přišly do obchodů.


Ženský časopis Cosmopolitan se pochlubilo svou posh kanceláří.



Výrobce snowboardů Burton se nebál vyjít do ulic.


Kalifornská univerzita Irvine si uvědomila potenciál hyperlapse pro prohlídky kampusu.


The Tonight Show Jimmiho Fallona má celý tým digitálních odborníků, kteří pravidelně pracují na obsahu, který se stává virálním hitem. Museli samozřejmě vytvořit i Hyperlapse, Jimmi Fallon v něm pojídá kus dortu a stihne to do 5 vteřin.


Nejvíce inovativní je zatím video značky krmiva pro domácí mazlíčky Nature's Recipe, ukazuje hyperlapse zachycující hru "přines tenisák" z pohledu očí psa.


Timelapse i Hyperlapse videa byla dosud spíše záležitostí profesionálů se skutečně drahým vybavením. Výhodou nové aplikace Instagramu má být, že na ní stačí pouze telefon. Může za to propracovaný systém, který synchronizuje natáčené s gyroskopem v telefonu tak, aby bylo možné videa natočit v přijatelné kvalitě. Zatímco selfie nebyla novinkou jako takovou - lidé fotili sami sebe odjakživa, aplikace dává masám nástroj, který jim umožňuje natáčet hyperlapse ve velkém. Nedivili bychom se, kdyby se kvůli své atraktivitě stalo hyperlapse video novým selfie.

Kam dál?

Techniku Hyperlapse využilo od uvedení videí na Instagramu a především na Vine mnoho značek. Udělat totiž poutavé a neamatérsky vyhlížející video z mobilu s časem omezeným na pouhé vteřiny není nic jednoduchého. Proto dělá například Burberry hyperlapse videa na Vine z přehlídek, kde se v setinách sekundy prostřídají na molu všechny modelky. Když uvedl Instagram minulé léto poprvé video umožňoval pouze jeho upload z aplikace. Odpovědí Lexusu bylo luxusní propracované video, které je ovšem slepeno ze snímků automobilu focených 212 fanoušky z různých úhlů z pozic předem určených pomocí technologie 3D mapování. Podívejte se na něj. Nejlepší na tom je, že podobná videa mohou nyní rok poté dělat sami obyčejní uživatelé bez pomoci velkých štábů a drahé techniky. 

Zdroj: DigiDay



To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: