Značky vyjadřují podporu legalizaci sňatků osob stejného pohlaví v USA

29. 6. 2015 | Petr Michl
Postavit se za minoritu, i když tím můžete naštvat nemalou část zákazníků, chce odvahu. Mnohé velké značky v USA ovšem minulý týdne ukázaly, že ji nepostrádají.

Postavit se za minoritu, i když tím můžete naštvat nemalou část zákazníků, chce odvahu. Mnohé velké značky v USA ovšem minulý týden ukázaly, že ji nepostrádají. V pátek 26. 6. americký Nejvyšší soud označil sňatky osob stejného pohlaví jako ústavní právo všech lidí, a tím je legalizoval na území všech států USA. Podporu tomuto rozhodnutí vyjádřila řada značek, mezi nimi třeba i Uber, Airbnb, Facebook, Google nebo Snickers.

Pěkné gesto předvedla alternativa tradičním taxi službám Uber. V aplikaci ukazující dostupnost svých vozů v okolí je znázorňovala v USA s duhovou vlajkou připevněnou na zádi. Činila tak celý měsíc v rámci června jako tzv. Pride Month, měsíce na podporu LGBT komunity. Poslední týden lidé začali printscreeny map ovšem mnohem více sdílet, a to zejména s pozitivními komentáři.


Zůstaňme u technologických firem, které usnadňují cestování. Airbnb poskytující alternativu k hotelům jako místo setkávání nabídky a poptávky po ubytování v soukromých nemovitostech lidí zveřejnilo ve středu reklamu s hashtagem #HostWithPride, která dává nahlédnout do toho, jaké je to cestovat po světě jako homosexuální pár. V něm například transsexuál přiznává, že často raději s přítelkyní předstírají, že jsou tradiční heterosexuální pár. Dva muži, kteří jsou spolu už 36 let, pak vypráví, že jim dříve byly automaticky nabízeny oddělené postele. Lesbická matka vzpomíná: Nikdy se nechcete dostat do situace, kdy cestujete s vaším dítětem a přítelkyní a zapřete, že jste rodina nebo předstíráte, že jste matka a teta."  To, že Airbnb pomáhá LGBT komunitě vystihuje jeden ze staršího páru: Cestování strhává bariéry, protože vás lidé vidí. Nejste už záhadou."

 

Pro společnosti vydávající platební karty je nejdůležitější, aby byly přijímány na co největším množství platebních míst. Visa tleská tomu, že nyní bude všude akceptována láska.


Konkurenční Mastercard využila svůj dlouhodobě používaný reklamní slogan. Sňatky lidí stejného pohlaví jsou stejné jako spousta těch jiných věcí, na nichž v životě záleží, ale nemůžete na ně dát cenovku. Jsou totiž k nezaplacení. V tomto případě dokonce společnost pomohla k tomu, aby měly jejich zásnuby nezapomenutelný charakter.

 

Hra o trůny postavila před duhovou vlajku jednu ze svých postav, Renly Baratheona, který musel ve svém království svou sexuální orientaci skrývat a uzavřít z mírotvorných důvodů sňatek s ženou.


Tmavě hnědý obal Snickers dostal také duhovou úpravu a navíc i nápis Stay Who You Are (Zůstaň, kdo jsi), který je poněkud v rozporu s tím, že nám Snickers dlouhodobě tvrdí, že nejsme sami sebou, když jsme hladoví. V tomto případě ale vše napraví ne pouze kousnutí do tyčinky, ale i páteční rozhodnutí Nejvyššího soudu USA.


S podporou přispěchal pochopitelně i Facebook, společnost s poněkud pokryteckou pověstí, co se týká přístupu k lidským právům. Její CEO Mark Zuckerberg upravil svou profilovou fotku duhovým filtrem.


Po jeho vzoru tak činí tisíce dalších. Neodpustíme si v tomto případě citovat našeho oblíbeného autora komiksů The Oatmeal, jinak také silnou značku válící v sociálních médiích. Ten dokázal duhovou záplavu využít k tomu, aby upozornil na to, že on je opět o několik let napřed.


Mnohem konzistentnější v podpoře LGBT komunity je ve srovnání s Facebookem Google. Schválně si zkuste zadat během letošního června do vyhledávání LGBT a sledujte změny na horní liště. Není to ovšem jen o vizuálních úpravách vyhledávače. Nová je reklama, v které Google dojímá příběhem o změně pohlaví. Reagoval ale samozřejmě i na rozhodnutí amerického Nejvyššího soudu - nedlouho po jeho zveřejnění se změnilo logo označující kanceláře největšího světového vyhledávače na newyorkském Manhattanu.


Ovšem asi největší odezvu získalo video vydané narychlo v pátek videoportálem vlastněným Googlem, YouTube. Dílo nesoucí označení #ProudToLove - Celebrating Marriage Equality and LGBT Pride Month je především koláží přiznání sexuální orientace - tzv. coming outů - homosexuálních osob. Na nich je zřetelná obtížnost takovéhoto kroku i uvolnění a štěstí, když k němu dojde. Přesvědčivě tak ukazuje, jakou roli hraje portál v životě mnoha záastupců LGBT komunity i jak pro ni může být užitečný. S přidáním záběrů dokumentujícím rozhodnutí Nejvyššího soudu USA se může stát lehce i dokumentárním střípkem zachycujícím ducha doby.



Video dosud zaznamenalo již téměř 5 milionů zhlédnutí.

Kam dál?

I velké značky se začínají k LGBT komunitě stavět čelem. Na začátku tohoto roku to udělalo i slavné klenotnictví Tiffany svou první reklamou, v níž účinkují gay snoubenci.


V únoru pak dokonce vytvořilo video reklamu s výmluvným názvem Will you?" Když jste s tím pravým, prý to úplně stačí. Nemusíte říkat „Will you marry me?" Vaše lepší polovička pozná, na co se ptáte. I v tomto případě se v Tiffany nebáli ukázat také čerstvě zasnoubený pár gayů.

Štítky dokumentu: Budování značky

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: