Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
  • Zvolte témata článků
    • Online marketing
      • E-Commerce
      • Google
      • Mobilní aplikace
      • Mobilní zařízení
      • PPC
      • Reklama online
      • SEO
      • Virální marketing
    • Sociální sítě
      • Facebook
      • Google+
      • Instagram
      • Kampaně na sociálních sítích
      • LinkedIn
      • Pinterest
      • Reklamy na Facebooku
      • Twitter
      • YouTube
    • Marketing
      • Budování značky
      • Content Marketing
      • Guerilla marketing
      • Marketing v neziskovém sektoru
      • Marketingové nástroje
      • Marketingový výzkum
      • Podpora prodeje
    • Praxe
      • Kreativní inspirace
      • Legislativa
      • Případové studie
      • Reportáže
      • Rozhovory
      • Tipy na akce
    • Public Relations
      • Formy PR
      • Interní komunikace
      • Krizová komunikace
      • Media Relations
      • Online PR
    • Video
      • Kreativní reklama
    • Smazat výběr
  • Zvolte období
    • Všechny
    • Poslední týden
    • Poslední měsíc
    • Poslední rok
2. 1. 2013 | Petr Michl

Za vánoční nákupy na internetu utratili Češi téměř 18 miliard Kč

Během posledního kvartálu roku 2012 měli Češi o nakupování na internetu rekordní zájem. „Celkové tržby na internetu narostly za toto období téměř o pětinu a přiblížily se k hranici 18 miliard Kč. Nejsilnějšími tahouny byli jako obvykle největší hráči na trhu, kteří zaznamenávali nejvyšší prodeje v historii,“ uvádí David Antić z Asociace portálů hromadného nakupování. Obliba online nákupů bude podle odborníků i v budoucnu posilovat, zatímco kamenným obchodům budou zákazníci ubývat. „V roce 2013 očekáváme pokračování trendu přesunu zákazníků z offline světa do světa online. Dá se předpokládat další dvouciferný růst tržeb jak na internetu celkově, tak na slevových portálech,“ potvrzuje Michal Hardyn ze slevového srovnávače TopSleva.cz.

Právě slevové portály, jejichž celkové letošní tržby poprvé v historii překonaly hranici 3 miliard korun, zřejmě v roce 2013 ještě více posílí svou pozici na trhu. „Předpokládáme, že tržby v příštím roce se budou pohybovat okolo 3,5 až 4 miliard, takže podíl slevových portálů na celkovém online obratu se bude zvyšovat,“ odhaluje Hardyn.

Atraktivita slevového byznysu však s sebou přinese i značnou proměnu tohoto odvětví. „Celkový počet portálů se určitě sníží. Dnes jich existuje okolo 120; tento počet určitě klesne hluboko pod sto a dominantní pozici získá cca 10 největších hráčů,“ předpovídá David Antić z Asociace portálů hromadného nakupování. Tržeb vyšších než milion Kč měsíčně podle něj už nyní dosahuje jen asi 20 – 25 slevových portálů ze 120 existujících, tržby přesahující 10 milonů Kč měsíčně pak má maximálně pět slevových portálů.

Změnu očekávají odborníci i ve zvýšení požadavků nakupujících. „Vše bude o zkvalitňování služeb. Portály, které na vysoce konkurenčním trhu budou chtít uspět a udržet se ve špičce, budou muset garantovat a pojistit své vouchery a zkvalitnit reklamační oddělení. Dále bude pokračovat odklon od lokálních služeb, jakými jsou například masáže, studia krásy nebo restaurace, směrem ke kvalitním produktům. Z těch se určitě stane jednoznačně nejrůstovější odvětví slevového byznysu,“ uzavírá Michal Hardyn z TopSleva.cz.

Tento trend potvrzují i zástupci slevového portálu Seznam TIP, provozovaného tuzemskou internetovou jedničkou Seznam.cz. Seznam TIP tak od ledna 2013 omezuje nabídky na služby se slevou a naopak očekává navýšení prodejů u slevových nabídek na dovolené, hotelové pobyty, zboží a značkovou módu.

Nahoru
Podobné články:
Aktuální články: