Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
  • Zvolte témata článků
    • Online marketing
      • E-Commerce
      • Google
      • Mobilní aplikace
      • Mobilní zařízení
      • PPC
      • Reklama online
      • SEO
      • Virální marketing
    • Sociální sítě
      • Facebook
      • Google+
      • Instagram
      • Kampaně na sociálních sítích
      • LinkedIn
      • Pinterest
      • Reklamy na Facebooku
      • Twitter
      • YouTube
    • Marketing
      • Budování značky
      • Content Marketing
      • Guerilla marketing
      • Marketing v neziskovém sektoru
      • Marketingové nástroje
      • Marketingový výzkum
      • Podpora prodeje
    • Praxe
      • Kreativní inspirace
      • Legislativa
      • Případové studie
      • Reportáže
      • Rozhovory
      • Tipy na akce
    • Public Relations
      • Formy PR
      • Interní komunikace
      • Krizová komunikace
      • Media Relations
      • Online PR
    • Video
      • Kreativní reklama
    • Smazat výběr
  • Zvolte období
    • Všechny
    • Poslední týden
    • Poslední měsíc
    • Poslední rok
15. 2. 2017 | Petr Michl

YouTuber PewDiePie dělal antisemitské vtípky. Přišel o spolupráci s Disney i peníze z reklam

Jeden z nejznámějších youtuberů světa PewDiePie to přehnal. Kvůli vtípků s antisemitským vyzněním s ním rozvázala spolupráci společnost Disney. Ještě větším neštěstím je pro něj ovšem vyloučení z exkluzivního inzertního programu Google Preffered.

YouTuber vlastním jménem Felix Kjellberg vytvořil videa, v nichž se objevovaly antisemitské symboly. V jednom byl vidět hákový kříž, v jiném dva Indové drželi ceduli s nápisem „Smrt všem Židům”. V druhém případě se Kjellberg prý jen snažil poukázat na to, co vše jsou lidé ochotní udělat za peníze. Zmíněným Indům za pozvednutí cedule s k násilí podněcujícím nápisem sám zaplatil přes portál Fivver. Dle jeho slov ne ze zlých pohnutek, ale jako ukázku toho, co vše jsou schopni lidé udělat za pár dolarů. Toto video pochází již z počátku ledna, inkriminovaný úsek si můžete prohlédnout níže. Celé video, v kterém je patrný kontext pak níže  (edit 30. 03.: video bylo již smazáno).



Spolupráci se Švédem ukončila společnost Disney oficiálně až včera poté, co se jí na vhodnost spojení s takovýmto obsahem dotázal The Wall Street Journal. Horší dopad pro něj ovšem pravděpodobně má jeho vyřazení z programu Google Preferred. Do něj Google započítává 5 % nejúspěšnějších kanálů na YouTube a přednostně v jeho rámci nabízí reklamu největším inzerentům, pochopitelně jsou zde i nejvyšší příjmy pro tvůrce. Kjellbergovi byl zrušen také jeho pořad Scare PewDiePie na placeném YouTube Red.


Trailer k pořadu Scare PewDiePie na YouTube Red

Zůstává mu nicméně jeho kanál, peníze přes něj si ale nyní může vydělat mimo spoluprací se značkami jen klasicky přes podíl na reklamních příjmech z reklam pouštěných před a v průběhu jeho videí přes AdSense. PewDiePie má pravděpodobně pocit, že se proti němu spikl svět. V loňském měl totiž kvůli vtípkům o Islámském státu dočasně pozastavený účet na Twitteru. Feature video na jeho YT kanále je pak o tom, jak mu díky technologické chybě na straně Googlu klesají neoprávněně počty subscriberů.



Loni si PewDiePie údajně vydělal 15 milionů dolarů a stal se nejlépe placeným YouTuberem. Lze předpokládat, že letos tuto pozici neobhájí.

Zdroje: BBC, The Independent, The Wall Street Journal, PewDiePie

Nahoru
Podobné články:
Aktuální články: