Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
  • Zvolte témata článků
    • Online marketing
      • E-Commerce
      • Google
      • Mobilní aplikace
      • Mobilní zařízení
      • PPC
      • Reklama online
      • SEO
      • Virální marketing
    • Sociální sítě
      • Facebook
      • Google+
      • Instagram
      • Kampaně na sociálních sítích
      • LinkedIn
      • Pinterest
      • Reklamy na Facebooku
      • Twitter
      • YouTube
    • Marketing
      • Budování značky
      • Content Marketing
      • Guerilla marketing
      • Marketing v neziskovém sektoru
      • Marketingové nástroje
      • Marketingový výzkum
      • Podpora prodeje
    • Praxe
      • Kreativní inspirace
      • Legislativa
      • Případové studie
      • Reportáže
      • Rozhovory
      • Tipy na akce
    • Public Relations
      • Formy PR
      • Interní komunikace
      • Krizová komunikace
      • Media Relations
      • Online PR
    • Video
      • Kreativní reklama
    • Smazat výběr
  • Zvolte období
    • Všechny
    • Poslední týden
    • Poslední měsíc
    • Poslední rok
24. 2. 2016 | Jakub Hort

YouTube si akvizicí BandPage slibuje přilákání hudebníků i jejich fanoušků

YouTube už léta poskytuje všem tvůrcům původního video obsahu podíl na reklamních příjmech. Platí to i pro muzikanty, kteří mohou navíc získat příjmy i z YouTube Red. Služby fungující zatím v USA, kde je možné sledovat bez reklamy videa speciálně vytvořená pro tento kanál od nejlepších YouTuberů, a také neomezeně streamovat hudbu. Přiznejme si ale, že z YouTube ani placených streamovacích služeb hudební interpreti obvykle nezbohatnou. Na skutečné živobytí si vydělávají na koncertech a prodejem triček a dalšího vlastního brandovaného zboží. I z tohoto koláče si chce ale YouTube uříznout. Nově oznámil akvizici startupu BandPage, který pomáhá tyto prodeje zprostředkovat.

Startup BandPage byl založen v roce 2009 v San Franciscu a začínal jako aplikace, která umožnila vložení speciálního hudebního štítku na Facebookové stránky. V roce 2012 ale přišlo zemětřesení, když Facebook tyto aplikace zakázal a kalifornský startup ztratil 90 % návštěvníků během 3 měsíců a byl donucen k vytvoření nové, nezávislé platformy.

BandPage na svém blogu zmínil: „ YouTube nabízí umělcům globální distribuční platfomu a jeden z nejlepších publikačních nástrojů. Do budoucna má připraveno spoustu nápadů, jak pomoct muzikantům uspět, čemuž pomůže také BandPage. Společnými silami dokážeme mnohem více.“ YouTube si chce získat srdce všech muzikantů a vyřešit jejich největší problém – směnu popularity za peníze. Protože každý chce být za svoji tvorbu co nejvíce ohodnocen a streaming hudby nevypadá jako nejvýdělečnější cesta. Důležité je využití propojení pozornosti posluchače získané pomocí levného streamování hudby a navedení ho k nákupu oblečení, plakátů, vstupenek, podepsaného trsátka nebo zlomené paličky.

Nabídky BandPage jsou integrovány do hudební streamovací služby Spotify, ale ne do hudební aplikace YouTube. Když se tedy hudebníci rozhodují, kam budou směřovat své fanoušky, zvolí tu platformu, na které vydělají více peněz. YouTube schází nástroje pro vydělávání peněz, které právě díky BandPage do své aplikace zakomponuje.

Tato akvizice může přesvědčit řadu umělců, kteří mohou na YouTube přesunout svou fanouškovskou základnu. Hlavním argumentem YouTube dosud bylo, že když lidi uvidí klip kapely na YouTube, tak si pořád raději dojdou na koncert. Integrace BandPage jim umožní být pro umělce více atraktivní a zároveň získat provizi i na posledních výdělečných hudebních aktivitách.

Zdroj: TechCrunch,BandPage blog

Nahoru
Podobné články:
Aktuální články: