WhatsApp přinese business verzi aplikace. Velké korporace za ni zaplatí

7. 9. 2017 | Kateřina Tauchenová
Společnost WhatsApp oznámila uvedení business verze své aplikace. Služba WhatsApp Business přinese lepší nástroje firmám, které dosud používaly účty určené pro jednotlivce.

WhatsApp konečně směřuje ke zpeněžení svých služeb. Připravuje placenou možnost využívání business účtů, které umožní firmám lépe a přímo komunikovat se svými zákazníky. Malým a středním firmám pak nabídne bezplatnou verzi aplikace.

Podle vyjádření společnosti bude WhatsApp Business primárně určen pro malé a střední podniky, které nyní pro komunikaci se svými zákazníky používají WhatsApp účty určené pro jednotlivce. Na svém blogu společnost WhatsApp uvádí:

„Stále více lidí používá také WhatsApp na komunikaci se společnostmi, o které mají zájem. Mnoho z těchto propojení se uskutečňuje každý den, ať už někdo posílá svou objednávku do místní pekárny nebo si prohlíží nejnovější trendy v obchodech s oblečením. Způsob, jakým se to nyní děje, je však nepraktický.“

WhatsApp Business by měl firmám přinést tři hlavní výhody:

  • Ověřené firmy u svého účtu zelený odznak důvěryhodnosti, který známe v modré podobě z Facebooku.
  • Firmy si budou moci vytvořit profil společnosti s informacemi, jako je adresa, pracovní doba, popis produktu nebo služby.
  • WhatsApp Business usnadní hromadné i individuální konverzace zákazníky.

Pro větší společnosti s globálním dosahem a zákazníky po celém světě, jako jsou letecké společnosti, stránky elektronického obchodu a banky, WhatsApp momentálně vytváří a testuje komplexní podniková řešení. Služby těmto velkým společnostem ale plánuje WhatsApp do budoucna zpeněžit. Provozní ředitel společnosti Whatss App Matt Idema serveru Wall Street Journal řekl:

„Nástroje a služby určené pro velké korporace jako jsou letecké společnosti nebo banky budou v budoucnu každopádně placené. Přesný model monetizace jsme ale zatím ještě neurčili.“

Mezi služby, které by mohly být v placené verzi k dispozici, patří například možnost vytvoření více správcovských přístupů k jednomu WhatsApp účtu, posílání hromadných zpráv na velmi velké skupiny uživatelů, používání chat botů  nebo možnost zprostředkování elektronických obchodních transakcí. Podle WhatsAppu pak budou moci velké firmy aplikaci používat k poskytování užitečných oznámení zákazníkům, jako jsou časy odletů, potvrzení o doručení a další informace.

Zdroj: TechCrunch, WhatsApp, Wall Street Journal

Sdílejte tento článek:
Podobné články: