Výzkum o tlačítku "Like" - "Lajkujete" doopravdy nebo jen platonicky?

3. 2. 2012 | Daniela Bednářová
Výzkum o skutečném významu "lajkování" na Facebooku přinesl výsledky, které obchodníky nemůžou těšit.

Média, on-line nákupy a cestování - to jsou nejsilnější produkty nejen internetu, ale také Facebooku. Mají nejvyšší index proklikovosti co do počtu tzv. "lajků", tedy tlačítek "Like", nebo chcete-li "Líbí se mi". Facebook stránky odkazující na média či e-shopy mají mezi uživateli více fanoušků než například stránky zabývající se zdravím, technologiemi či stravováním.


Vyplývá to z průzkumu společnosti Webtrends, která také zjistila, že většina uživatelů Facebooku, jež si potrpí na značky, své oblíbené produkty vyhledává i zde. Má to ovšem jeden háček. Uživatelé produkty a značky spojují s výrazy jako speciální nabídky, slevy a zákaznické benefity.

Společnost na základě výsledků studie uvedla, že uživatelé Facebooku si produkt nejprve prohlédnou na stránce, které dají "lajk" a až poté si jej případně opatří. Špatnou zprávou pro obchodníky je, že uživatele v souvislosti se značkou opravdu zajímají hlavně slevy, výprodeje, stejně jako nejnovější trend - slevové kupony. Na Facebooku tedy není poptávka po značkách, ale spíše po značkových produktech ve výhodných akcích.

Jiný výzkum společnosti Ehrenberg-Bass Institute ukázal, že jen velmi malý zlomek fanoušků největších značek je s nimi spjat přímo koupí některého z produktů. Pokud někdo označí stránku jako svou oblíbenou, ještě to neznamená, že náklonnost není jen virtuální. Údajně pouze 1,3 procenta uživatelů dává značce "lajk" na základě konkrétní zkušenosti.

Výsledky průzkumů jsou tak velkou výzvou pro společnosti. Ty mohou zapojit svá kreativní oddělení a dle indexu proklikovosti vlastní Facebookové stránky vytvořit pro uživatele zajímavá témata, která je přitáhnout nejen k "lajku".

Jakým stránkám dáváte "lajky" vy?

Zdroj: www.allfacebook.com, www.zdnet.com

Sdílejte tento článek:
Podobné články: