Výzkum IDG: 21 % repondentů již zakoupilo technologický produkt jako následek zhlédnutí mobilní reklamy

5. 12. 2012 | Petr Michl
Komunikace na sociálních sítích má pro technologické značky zásadní význam, stejně jako online marketing a mobilní reklama. Vyplývá to ze závěrů výzkumu vydavatelství IDG.

Vnímání značky ovlivňuje pozitivně i jeho komunikace na sociálních sítích. Vyplývá to ze závěrů výzkumu IDG se vzorkem 3100 respondentů. Vydavatelství IDG má ve svém portfoliu časopisy jako CIO, MacWorld či PCWorld, účastníci výzkumu "The Echo Effect: Understanding the Value of Tech Buyers" se pochopitelně rekrutovali z jeho čtenářů a odpovídají tak kategorii "techies", fanoušků nových technologií. 44 % z nich přiznalo, že vnímání přítomnosti technologických produktů na sociálních sítích pozitivně ovlivňuje pravděpodobnost, že si je zakoupí.

Dvě pětiny respondentů potvrdily, že mají pocit loajality k technologickým značkám, které s nimi v prostoru sociálních médií pozitivně jednaly. 42 % by bylo ochotno doporučit značku, pokud vnímají kladně její přítomnost na sociálních sítích.

 

Jak může fungovat marketing na sociálních sítích? Dle respondentů by měl být (nikterak překvapivě) nenásilný. Pro 53 % lidí byla nejlepší cesta k propagaci odpovídat na dotazy spotřebitelů na Facebooku i jiných sociálních platformách. Pozitivně vnímají i sdílení detailů produktů, poskytování recenzí, řešení servisu i získávání zpětné vazby od zákazníků.

Podstatná zjištění výzkumu se týkala používání mobilních zařízení. Celých 92 % uživatelů tabletů je využívá k vyhledávání produktových recenzí, smartphone slouží ke stejnému účelu u 72 % lidí. Tři čtvrtiny uživatelů tabletů na svých zařízeních nakupují, u chytrých telefonů tak jejich majitelé činí jen o málo méně (70 %). Pozitivní jsou i ohlasy na mobilní reklamy, 43 % respondentů po jejich zhlédnutí hledalo další informace o inzerovaném produktu, 21 % ho dokonce zakoupilo.

Prezident IDG Global Solutions, Matthew Yorke, považuje tato data za budíček pro marketéry. Především pro segment produktů spotřební elektroniky může být reklama na mobilních zařízeních výhodná, lze s ní totiž cílit přesně na tu správnou cílovou skupinu vyznačující se vysokou mírou přijetí nových technologických hraček.

Zdroj: www.clikz.com, http://idgknowledgehub.com

Sdílejte tento článek:
Podobné články: