Výzkum: Zákazníci se o nákupu online rozhodují čím dál déle

25. 6. 2014 | Irena Šovčíková
10 dní, tak dlouho se běžný zákazník rozhoduje o nákupu na internetu. I proto stoupá význam remarketingu.

Ačkoliv impulzivní nákupy jsou stále častější, nová studie společnosti Rakuten Mediaforge ukazuje, že průměrný zákazník čeká s nákupem necelých 10 dní. Nejkratší dobu se lidé rozhodují překvapivě nad dovolenými, nejdéle nad módou.


Zdroj: CC, Johan Larsson, Flickr

Poté, co je osloven první reklamou trvá běžnému nakupujícímu průměrně 233 hodin, než provede objednávku
. Nejvíce nákupů bylo provedeno na počítači, za pozornost ale stojí i nárust nákupů přes tablety. Ty dle tohoto britského výzkumu momentálně tvoří zhruba 10 % veškerých objednávek. Nejčastěji zákazníci skrze ně pořizovali luxusní módu, dovolené a především děťské produkty. Poslední zmíněné tvořily největší podíl všech tabletových objednávek a zároveň byl u nich rozhodovací proces nejkratší. Matky na mateřské pravděpodobně nemají čas příliš rozvažovat a možnost objednat si prakticky odkudkoliv je minimálně praktická.





Studie také ukázala, že se značkám značně vyplatí investovat do remarketingu. S větší rozptýleností zákazníků a delším nákupním časem je stále více potřeba se připomínat. Potenciální zákazník totiž obvykle interaguje se značkou dvakrát až třikrát. Retargeting podle výsledků Rakuten Mediaforge vedl k 8 % nákupů v oblasti módy, 11 % v luxusní módě a 14 % v oblasti cestování. Vysoký úspěch měly i interaktivní bannery, které urychlily rychlost konverze až o 44 %.

Konverzní cesta bývá mnohdy dlouhá a značky musí vynaložit velké usilí, aby zákazníka neztratily. Je potřeba oslovovat zákazníky v rámci více kanálů, kreativním a zajímavým způsobem.

Zdroj: MobileMarketingMagazine


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: