Výzkum: 94 % diváků si televizi pouští jako kulisu. Nejčastěji současně jedí a vaří, zároveň ale surfují na internetu

16. 10. 2014 | redakce

Soustředěné sledování televize je takřka ojedinělým jevem. Čím dal častější je fenomén „druhé obrazovky", ale jako sekundární činnost převládá vaření a konzumování jídla. Ukazuje to český výzkum MEC Czech.

Pouze 6 % diváků nevyužívá televizi jako kulisu, nezanedbatelná část diváků ovšem dělá při sledování TV „něco“ na počítači.

68 % respondentů sice tvrdí, že obvykle reklamám nevěnují pozornost, 30 % si po jejich zhlédnutí ale často vyhledává související informace na internetu.

Diváci během vysílání televizního programu využívají také chytré telefony (10 %) a tablety (6 %). Míra užívání těchto zařízení ale není podobně jako v případě mobilního internetu příliš vysoká. Pro vyhledání informací je preferovaným zařízením stolní počítač či notebook (88 %).

„Výzkum jsme realizovali hlavně proto, abychom zmonitorovali aktivity lidí v době, kdy se dívají na televizi. V poslední době cítíme tlak na propagaci tzv. second-screeningu, tedy využívání dalších digitálních zařízení při sledování televize. Potřebovali jsme si ověřit, jak to s využíváním smartphonů a tabletů při sledování televize doopravdy je,“ říká Renata Rosendorfská, která v MEC řídí výzkumné oddělení Analytics & Insights.

Cílem výzkumu bylo také zjistit, jaké informace lidé vyhledávají a jak tato zjištění využít při reklamních kampaních. Má-li reklama diváky motivovat k vyhledávání dodatečných informací, pak se musí týkat produktu, který je zajímá – tím je nejčastěji elektronika a zdravotní pomůcky. Diváci ale více než informace o produktech (18 %) a službách (10 %) vyhledávají zprávy o dění v ČR (52 %) nebo recepty (40%).

Důležité tak je zjištění, že činnost, které se lidé věnují na jiných zařízeních, nemusí vždy souviset s tím, co v televizi právě běží. Jejich zájem je potřeba vzbudit - např. sdělením, které je aktuální, výzvou k vyhledání souvisejícího zábavného či praktického obsahu apod.

Kvantitativní výzkum se uskutečnil on-line s využitím nástroje WebTrack. Sběr dat pro výzkum proběhl ve dnech 5. 9. - 14. 9. 2014 s využitím bannerové reklamy. Výzkumu se zúčastnilo celkem 304 respondentů. Kompletní výzkum najdete zde.

Zdroj: MEC Czech

Štítky dokumentu: Marketingový výzkum
Sdílejte tento článek:
Podobné články: