Vydržíte pohled medvěda? Originální kampaň vyzývá obyvatele Kalifornie k šetření s vodou

13. 8. 2015 | Jakub Hort
#BearStare nabádá k „souboji" s medvědem. Komplexní kampaň učí obyvatele Kalifornie, jak se dá šetřit vodou a energií.

Nejen my, ale i velké množství Američanů, musí v poslední době snášet velká a neúprosná vedra. Kalifornii tento problém sužuje v létě dlouhodobě a navíc má s tímto stavem spojený i značný nedostatek vody. O to víc je zarážející neohleduplnost místních obyvatel. Zatímco příroda vysychá, trávníky před domy se neustále zelenají.

 

Co dělat s lidmi, kteří přes velké sucho kropí každodenně trávník před svým domem hadicí? Jeden z dodavatelů vody, Energy Upgrade California, se rozhodl dát podobným individuím najevo, že to není v pořádku, technikou #droughtshaming - vyčítavým poukazováním a zíráním na lidi, kteří právě plýtvají vodou. Nečiní tak jen obrázky v sociálních médiích, jako je ten výše.  Energy Upgrade California spolu s agenturou Campbell Ewald vytvořili kampaň, v které zírá na vodní provinilce jeden ze symbolů Kalifornie, medvěd, jenž pro tento účel slezl z její vlajky do online videí a TV spotů. A takový #bearstare rozhodně zažít nechcete.


Mimo videa, jež ho ilustruje, má kampaň řadu dalších prvků. Jedním z nich je i online hra. Ta využívá kameru u počítače a technologii ke sledování obličeje. Výzvou je vydržet  strnulý pohled medvěda, který dělá všechno proto, aby se stal vítězem. K tomu mu pomáhají vtipné poznámky a tipy jak se dá šetřit vodou a energií. Hráči pak mohou svůj výsledek a urputný anti #BearStare sdílet na Twitteru, Facebooku nebo Instagramu.
 
Medvěd své tipy na to, jak šetřit vodou předává navíc i v sérii edukativních videí, které jsou distribuovány kanály sociálních médií kampaně.

Kampaň má ale chytrý přesah i mimo virtuální prostory do těch reálných. Američané totiž obecně nemají šetření moc v krvi a rozpálené chodníky kropí pravidelně vodou třeba i majitelé obchodů a restaurací, aby náhlý pocit úlevy a zvýšené vlhkosti vzduchu nahnal kolemjdoucí do jejich podniků. Proti tomu bojuje kampaň s pomocí tzv. „hydrofobní propagace“. Týmy agentury po celé Kalifornii navštívily místa, která velmi pravděpodobně budou pokropena vodou a na těchto místech zanechaly speciální vzkaz. Biologicky odbouratelný hydrofobní nátěr, který je viditelný pouze, když jeho povrch zvlhne.

 

Ten má znění: „When we are out of energy and water, we are hosed," což v překladu znamená: „Když jsme bez energie a vody, jsme v průšvihu."  Jedná se o chytrý dvojsmysl, „be hosed" totiž znamená primárně „být postříkán hadicí” - tedy de facto podmínku viditelnosti nápisu, ale ve slangu to je i příměr k tomu ocitnout se v problémech.

Tato kampaň se nám líbí především pro svou chytrost a komplexnost. Pracuje s celou řadů kanálů, vytvářením sociálního tlaku na vodou plýtvající škůdce i s prostým faktem, že možná chcete naštvat souseda, ale s medvědem si to skutečně rozházet nepřejete.
 
Štítky dokumentu: Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: