Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
  • Zvolte témata článků
    • Online marketing
      • E-Commerce
      • Google
      • Mobilní aplikace
      • Mobilní zařízení
      • PPC
      • Reklama online
      • SEO
      • Virální marketing
    • Sociální sítě
      • Facebook
      • Google+
      • Instagram
      • Kampaně na sociálních sítích
      • LinkedIn
      • Pinterest
      • Reklamy na Facebooku
      • Twitter
      • YouTube
    • Marketing
      • Budování značky
      • Content Marketing
      • Guerilla marketing
      • Marketing v neziskovém sektoru
      • Marketingové nástroje
      • Marketingový výzkum
      • Podpora prodeje
    • Praxe
      • Kreativní inspirace
      • Legislativa
      • Případové studie
      • Reportáže
      • Rozhovory
      • Tipy na akce
    • Public Relations
      • Formy PR
      • Interní komunikace
      • Krizová komunikace
      • Media Relations
      • Online PR
    • Video
      • Kreativní reklama
    • Smazat výběr
  • Zvolte období
    • Všechny
    • Poslední týden
    • Poslední měsíc
    • Poslední rok
28. 1. 2016 | Petr Michl

VŠE si došlápne na ISIS. Jmenná shoda s teroristy netrápí jenom ji

Ne, titulek tohoto článku se nesnaží naznačit, že se Vysoká škola ekonomická v Praze vypořádá s Islámským státem. Tato zpráva je ovšem s šíitskou organizací, která terorizuje Blízký Východ, spojena. Ta je totiž titulována zkratkami jako ISIL, IS a ISIS. S poslední jmenovanou přitom sdílí jméno informační systém VŠE. Nyní škola uvažuje o jeho přejmenování.

"Tato zkratka by mohla být problematická pro zahraniční studenty, a proto pravděpodobně dojde k postupnému přejmenování na InSIS," vysvětlila mluvčí VŠE Julie Daňková online verzi týdeníku Marketing & Media záměr, o kterém se jednalo poprvé toto pondělí.

Zkratka ISIS je obsažena primárně v doméně, v samotném softwaru je použit plný název Integrovaný studijní informační systém. Jako ISIS se spíše nazývá zkráceně těmi, kdo ho používají. Kliknutím na obrázek printscreen informačního systému zvětšíte.



Isis jako bohyně zdraví, mateřství a plodnosti, ale také zkázy budování značky

VŠE o změně názvu svého informačního systému teprve uvažuje. Stejné jméno ale sdílelo i přímo mnoho značek. Problém měla například aplikace mobilní peněženky Isis Wallet, projekt vzniklý díky spolupráci amerických poboček mobilních operátorů AT&T, Verizon a T-Mobile. Šéf společnosti Michael Abbott zpozoroval kontroverzi už v červenci 2014. Dementoval, že by název jakýkoliv způsobem naznačoval spojení s teroristickou organizací. Později je ale neinformované výkřiky a dotazy od veřejnosti dohnaly k tomu, že oznámili chystanou změnu svého jména. Abbot, který měl na LinkedInu u jména jako popis pozice „CEO Isis" napsal: Nemáme zájem na sdílení jména se skupinou, jejíž název se stal synonymem násilí." Na podzim téhož roku pak byla přejmenována Isis Wallet na Softcard.

Popravdě se není jejich přístupu proč divit. V rámci vyhledávání jména služby na Googlu v USA byl před změnou názvu Isis Wallet na 8. příčce, které předcházely výlučně zprávy o zmaru šířeném šíitským ISIS.

Některé brandy se rozhodly své původní jméno zcela opustit. Jeden developerský projekt na Floridě vyměnil svůj původní název Isis za neutrální 3 Thirty Three Downtown.

Slavná a dnes již neaktivní post-metalová kapela ISIS dostává pro změnu od lidí výhružné dopisy opovrhující jejich „nevkusným pojmenováním", přičemž pisatelé úplně ignorují, že kapela se takto nazývala již od roku 1999.


Toto tričko byste si dnes pravděpodobně ve snaze vyhnout se problémům neoblékli. Neoslavuje přitom Islámský stát, ale post-metalovou skupinu ISIS.

Japonská automobilka Toyota byla dotazována na podzim loňského roku americkou vládou na to, proč tolik bojovníků Islámského státu používá její terénní vozy Land Cruiser a Hilux, obvykle s kulometem na korbě. Toyota jakékoliv cílené dodávky teroristům odmítá s tím, že při prodejích obou modelů, které přesahují milion nových vozů ročně, může těžko ovlivnit, kdo a jak je bude využívat. Automobilka si nehodlá sypat popel na hlavu ani v dalším případě. Již od roku 2004 totiž prodává na japonském trhu minivan Toyota Isis a přejmenovávat ho neplánuje.

Přitom je Isis tak pěkné jméno. Mimo nepopiratelných fonetických kvalit je zároveň spojené s atraktivním historickým pozadím. Isis je egyptská bohyně zdraví, mateřství a plodnosti, do svého jména ji tak vložilo mnoho firem ze symbolických pohnutek. Možná se časem prvotní konotace vrátí zpět k starověké egyptské bohyni. Zkratka ISIS je totiž spíše názvoslovím západních médií než titulem, kterým by se v současnosti teroristická organizace sama nazývala.

Nahoru
Podobné články:
Aktuální články: