Virál proti umrznutí: Když pomůžete dítěti na zastávce ve vašem městě, proč ne těm v Sýrii?

21. 2. 2014 | Petr Michl

Jako povzbuzení lidí k charitě dnes ani není tak významné ukázat, v jak mizerné situaci jsou ti, co mají pomoc obdržet. Na záběry a snímky hladovějících dětí, obětí válek nebo přírodních katastrof jsme si z médií zvykli natolik, že nás už nešokují. Mnohem lepší taktikou je tak ukázat, že i malá pomoc konkrétního člověka může mít svůj význam a že se to týká všech – „obzvláště pak vás". Přesně s tímto přístupem byla vytvořena kampaň norské neziskové organizace SOS Mayday, která pomáhá se získáváním humanitární pomoci pro Sýrii, momentálně i zimních bund dětem ve městech Damašek a Allepo.  Hlavní součástí propagace je video zachycující malý sociální experiment.

Obsahem videa nejsou žádné válečné útrapy, ale situace, která se může stát i v bohatém Norsku – na lavičce autobusové zastávky sedí v evidentně mrazivém počasí tak desetiletý kluk v mikině a třese se zimou. Lidé čekající na svůj spoj se v mnoha případech osmělili a zeptali se hocha, jestli je v pořádku. Po vysvětlení uvěřitelné historky o ukradené bundě a ztracení se na školním výletě mu někteří poskytli alespoň šálu či mikinu a jiní dokonce bundu. Zkrátka pomohli bezradnému dítěti tak, jak by to udělal každý slušný člověk.

 

Poučení je jednoduché. Když považujete za něco přirozeného pomoci klukovi v Norsku na lavičce, proč nedáte třeba starou bundu i dětem v Sýrii, které žijí ve strachu a často i v rozbitých domech bez topení?

Je samozřejmě otázkou do diskuze, jak by se stejná situace vyvinula třeba v Moskvě či Praze. Skandinávie je proslulá lidmi s ochotou pomoci v nouzi a v mnohém za to mohou právě drsnější klimatické podmínky a historická zkušenost zahrnující i to, že zmrznout v zimě lze relativně lehce. Nikdo ovšem nemůže videu upřít schopnost upoutat pozornost. Ač bylo publikováno teprve ve středu, už zaznamenalo více než 5 milionů zhlédnutí.

Mimochodem přispět darem můžete i vy - a to zde.

Zdroj: SOS Mayday, DesignTaxi


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: