Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
  • Zvolte témata článků
    • Online marketing
      • E-Commerce
      • Google
      • Mobilní aplikace
      • Mobilní zařízení
      • PPC
      • Reklama online
      • SEO
      • Virální marketing
    • Sociální sítě
      • Facebook
      • Google+
      • Instagram
      • Kampaně na sociálních sítích
      • LinkedIn
      • Pinterest
      • Reklamy na Facebooku
      • Twitter
      • YouTube
    • Marketing
      • Budování značky
      • Content Marketing
      • Guerilla marketing
      • Marketing v neziskovém sektoru
      • Marketingové nástroje
      • Marketingový výzkum
      • Podpora prodeje
    • Praxe
      • Kreativní inspirace
      • Legislativa
      • Případové studie
      • Reportáže
      • Rozhovory
      • Tipy na akce
    • Public Relations
      • Formy PR
      • Interní komunikace
      • Krizová komunikace
      • Media Relations
      • Online PR
    • Video
      • Kreativní reklama
    • Smazat výběr
  • Zvolte období
    • Všechny
    • Poslední týden
    • Poslední měsíc
    • Poslední rok
11. 11. 2016 | Petr Michl

Vánoční reklama týdne: John Lewis — #BusterTheBoxer



Klient:
John Lewis

Agentura: Adam & Eve/DDB

Země: Velká Británie

Vánoční reklamy britského obchodního řetězce John Lewis byly v minulosti převážně mírně melancholickými příběhy s dobrým koncem. Tentokrát se ovšem hraje na veselejší notu. Není tu žádný Santa. Překvapení na ráno 25. prosince, kdy se v Británii rozbalují dárky, připraví pod rouškou noci pro malou  holčičku Bridget její otec. Velkou trampolínu na zahradě s dekorativní mašlí ale využijí předem i zvířata z okolí. Můžete tak pozorovat, jak se pořádně proskočí lišky, veverka, ježek a dokonce i jezevec.

Po rozbřesku běží dcerka nadšeně za trampolínou, ale ještě větší entuziasmus projeví jiný člen rodiny. Podívejte se na to na vlastní oči.

Větším fanouškem trampolíny je boxer se jménem Buster. Ve skutečnosti je tomuto psímu herci 5 let a jmenuje se Biff. Jeho skákání na trampolíně, stejně jako to lesní zvířeny, bylo ovšem vytvořené čistě digitálně v londýnském studu Black Island. Tradiční specialitou je také to, že hudební podkres vánoční reklamy John Lewis je moderním coverem známé písně z minulosti. Tentokrát hit z roku 1980 One Day I'll Fly Away" od zpěvačky Randy Crawford předělalo londýnské elektronické trio Vaults.

Samotná tvorba spotu, na kterém se jako již tradičně podílela agentura Adam & Eve/DDB, stála prý 1 milion liber. John Lewis pak plánuje vložit dalších 6 milionů do nákupu prostoru v televizním vysílání. Zajímavostí je jistě to, že John Lewis poprvé obsadil do své reklamy rodinu tmavé pleti. Dřívější melancholickou náladu vystřídal spot, u kterého se začnete usmívat nejpozději při nástupu jezevce na scénu. Ten, stejně jako ostatní zvířata, budou k dostání také jako hračky. Část získaných peněz pak půjde na tematicky svázanou charitu zaměřenou na ochranu zvířat v britské divoké přírodě,  The Wildlife Trusts. Hlavní postavě spotu se pak dokonce dostalo speciálního hashtagu #BusterTheBoxer, jenž se stal i názvem reklamy.

2016 byl nepochybně náročným rokem, takže doufáme, že naše reklama přiměje lidi k úsměvu. Oslavuje smysl pro humor a připomíná, jaké to je dát na Vánoce perfektní dárek," uvedl v tiskové zprávě Craig Inglis, customer director v obchodní domě John Lewis, se zjevnou narážkou na to, jak nesnadným bylo pro Velkou Británii hlasování o Brexitu i následné události s tím spojené.

Nevíme, jak vy, ale my jsme s letošní vánoční nadílkou od John Lewis spokojeni.

Zdroje: The Telegraph, AdAge, The Drum

Kam dál?

Pokud se u vás už začíná projevovat vánoční nálada, byla by škoda ji opouštět. Podívejte se raději na reklamy John Lewis z předchozích let.  Ještě předtím ale věnujte pozornost studentské práci publikované na začátku tohoto týdne, která si vzala ze spotů britského řetězce inspiraci.

I proto byla někým i považována za originál pro tento rok. Na boxera Bustera sněhuláci v těžítku nemají, ale i tak jde o skvělou práci, jež má jen na Youtube přes 1 milion zhlédnutí.

Loni těšil Británii dojemný příběh o osamělém muži na Měsíci, kterému k vánocům obstarala malá dívka dalekohled, aby mohl opět pohlédnout na Zemi pořádně z blízka. Jedná se o reklamu #ManOnTheMoon.

Možná dosud nejmilovanějším hrdinou reklam John Lewis je pak tučňák Monty.

Za nic se ale nemusí stydět ani kreslená reklama Medvěd a zajíc. V článku, jež jí připomíná, najdete i spot The Long Wait z roku 2011, který je dosud mnohými považován za nejlepší z vánoční série epických spotů John Lewis. 

Nahoru
Podobné články:
Aktuální články: