Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
  • Zvolte témata článků
    • Online marketing
      • E-Commerce
      • Google
      • Mobilní aplikace
      • Mobilní zařízení
      • PPC
      • Reklama online
      • SEO
      • Virální marketing
    • Sociální sítě
      • Facebook
      • Google+
      • Instagram
      • Kampaně na sociálních sítích
      • LinkedIn
      • Pinterest
      • Reklamy na Facebooku
      • Twitter
      • YouTube
    • Marketing
      • Budování značky
      • Content Marketing
      • Guerilla marketing
      • Marketing v neziskovém sektoru
      • Marketingové nástroje
      • Marketingový výzkum
      • Podpora prodeje
    • Praxe
      • Kreativní inspirace
      • Legislativa
      • Případové studie
      • Reportáže
      • Rozhovory
      • Tipy na akce
    • Public Relations
      • Formy PR
      • Interní komunikace
      • Krizová komunikace
      • Media Relations
      • Online PR
    • Video
      • Kreativní reklama
    • Smazat výběr
  • Zvolte období
    • Všechny
    • Poslední týden
    • Poslední měsíc
    • Poslední rok
8. 1. 2016 | Jakub Hort

V roce 2015 klesal na Facebooku engagement i dosah příspěvků Stránek

Než naplno vkročíme do roku 2016, je třeba se ještě alespoň jednou podívat do roku předešlého a poučit se z něj. Analytici z LocoWise pečlivě sledovali, jak se během roku mění a vyvíjí základní ukazatele uživatelské aktivity na Facebooku.

Rok 2015 nebyl pro značky lehkým obdobím. Jak je již zvykem, organický dosah v průběhu roku klesal. Ani růst počtu fanoušků Stránek zdaleka nedosahoval úžasných výsledků. V prosinci dokonce dosáhl pouze na 0,14 %, což bylo nejnižší číslo za celou dobu osmiměsíčního sledování ukazatelů. Je asi zbytečné doufat, že skvělý obsah vám zaručí dostatečný dosah. Stějně tak již nelze čekat výrazné rozšíření uživatelské základny bez využití placené reklamy.

Míra zaujetí uživatelů také v průběhu sledování klesala, od května do prosince celkem o 24,2 %. Tento problém může mít za následek přesun uživatelů na jiné aplikace k posílání zpráv. Například Instagram měl ve stejném obdobílepší engagement než Facebook o 18 %. Vypadá to, že lidé se na Facebooku stále více na obsah pouze koukají a dále s ním už neinteragují.

Využívání reklamy také nezaznamenalo v průběhu sledovaného období významný růst. Nejvyšší počet stránek využívající reklamu byl v červnu, konkrétně 45,59 %. Průměrně stránky platí za přibližně 30,18 % jejich celkového dosahu.

Nejlepším způsobem jak optimalizovat dosah příspěvků je využívání toho nejúspěšnějšího formátu ve správný den a čas. Tou správnou cestou v roce 2015 bylo video. V posledním měsíci byl dosah videa 9,14 % celkového počtu fanoušků, zatímco běžný status měl dosah o 59 % nižší. Videa jsou podle těchto čísel nejlepší volbou v případě nízkého rozpočtu na reklamu.

V dosahu je nejúspěšnější formát jasný, jak je to ale s mírou zaujetí uživatelů? Tady je situace přinejmenším vyrovnaná. Neúspěšnější jsou fotografie a videa. Lze tedy říct, že vizuální obsah slaví u uživatelů obecně největší úspěchy.

Videa a fotografie ale také samozřejmě stojí více úsilí a peněz. Stojí tak za zvážení, jakým způsobem tento obsah v novém roce tvořit. Pro viditelnost na Facebooku je vizuální obsah nutností, je ale také zapotřebí mít vyrovnané misky vah mezi náklady na tvorbu obsahu a na reklamu.

Zdroj: Locowise

Nahoru
Podobné články:
Aktuální články: