Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
  • Zvolte témata článků
    • Online marketing
      • E-Commerce
      • Google
      • Mobilní aplikace
      • Mobilní zařízení
      • PPC
      • Reklama online
      • SEO
      • Virální marketing
    • Sociální sítě
      • Facebook
      • Google+
      • Instagram
      • Kampaně na sociálních sítích
      • LinkedIn
      • Pinterest
      • Reklamy na Facebooku
      • Twitter
      • YouTube
    • Marketing
      • Budování značky
      • Content Marketing
      • Guerilla marketing
      • Marketing v neziskovém sektoru
      • Marketingové nástroje
      • Marketingový výzkum
      • Podpora prodeje
    • Praxe
      • Kreativní inspirace
      • Legislativa
      • Případové studie
      • Reportáže
      • Rozhovory
      • Tipy na akce
    • Public Relations
      • Formy PR
      • Interní komunikace
      • Krizová komunikace
      • Media Relations
      • Online PR
    • Video
      • Kreativní reklama
    • Smazat výběr
  • Zvolte období
    • Všechny
    • Poslední týden
    • Poslední měsíc
    • Poslední rok
16. 2. 2016 | Petr Michl

V Brně přeměnili tramvajovou zastávku na miniplanetárium

Ve větších městech často zapomínáme na krásu hvězd. Jak kvůli spěchu, tak kvůli světelnému znečištění. V Hvězdárně a planetáriu Brno přemýšleli nad tím, jak upozornit nad hvězdnou oblohu nad námi i tam, kde není skoro vidět: tedy v samém centru města. Řešením byla vesmírná úprava" tramvajové zastávky, která zářila světelnému smogu navzdory.

Zastávka Česká byla od začátku roku až do 27. ledna přeměna do podoby miniplanetária. Toho bylo docíleno celopolepem všech ploch – zvenčí zastávka kopírovala reálnou fasádu skutečné Hvězdárny a planetária, vevnitř byl pak pohled do vesmíru doplněný o zajímavá vesmírná fakta. Věděli jste například, že v souhvězdí Orla je oblak plynu s takovým obsahem alkoholu, že by se z něj namíchalo 400 000 000 000 000 000 000 000 000 drinků. Bohužel je ale 10 000 světelných let daleko?

Zastávka byla navíc doplněna multimediální prvky v podobě LCD obrazovky zabudované v CLV panelu, na které běžela vesmírná videosmyčka, a světelného laseru, který po setmění přes speciální „hvězdotvornou“ mřížku celé miniplanetárium osvětlil a doplnil tak celou atmosféru projekcí hvězd.

Zastávka Česká v Brně je jedním z nejfrekventovanějších brněnských míst, a denně tak miniplanetárium zhlédlo několik tisíců párů očí. Záměrně byla vybrána zastávka tramvaje č. 4, která lidi doveze přímo do Hvězdárny a planetária Brno. Kampaň realizačně zaštítilo brněnské centrum inovativní spolupráce UNIFER, konkrétně pak kreativní a realizační tým v sestavě Zbyněk Potrusil, Thomas Musil, Lukáš Lukeš a David Koutný.

Nahoru
Podobné články:
Aktuální články: