Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
  • Zvolte témata článků
    • Online marketing
      • E-Commerce
      • Google
      • Mobilní aplikace
      • Mobilní zařízení
      • PPC
      • Reklama online
      • SEO
      • Virální marketing
    • Sociální sítě
      • Facebook
      • Google+
      • Instagram
      • Kampaně na sociálních sítích
      • LinkedIn
      • Pinterest
      • Reklamy na Facebooku
      • Twitter
      • YouTube
    • Marketing
      • Budování značky
      • Content Marketing
      • Guerilla marketing
      • Marketing v neziskovém sektoru
      • Marketingové nástroje
      • Marketingový výzkum
      • Podpora prodeje
    • Praxe
      • Kreativní inspirace
      • Legislativa
      • Případové studie
      • Reportáže
      • Rozhovory
      • Tipy na akce
    • Public Relations
      • Formy PR
      • Interní komunikace
      • Krizová komunikace
      • Media Relations
      • Online PR
    • Video
      • Kreativní reklama
    • Smazat výběr
  • Zvolte období
    • Všechny
    • Poslední týden
    • Poslední měsíc
    • Poslední rok
16. 3. 2016 | Petr Michl

Už i Instagram bude řadit feed podle algoritmu

Můžete oficiálně začít panikařit, algoritmus ovládne i feed Instagramu. Obrázková aplikace vlastněná Facebookem si dlouho držela image sociálního média, které je o něčem úplně jiném než její velký modrobílý bratr. Chronologické řazení příspěvků byla přitom jedna ze zásadních odlišností. S úspěšným přijetím reklam a narůstajícím počtem příspěvků prý ovšem aplikace potřebuje nový systém.

Na blogu Instagramu se píše:

Možná vás překvapí, že lidé nevidí až 70 % obsahu svého feedu. S tím, jak Instagram vyrostl, je čím dál těžší držet krok se všemi fotografiemi a videi, které lidi sdílí. To znamená, že často nevidíte příspěvky, co vás mohou zajímat nejvíce.

Pro zlepšení vaší zkušenosti bude feed brzy ukazovat ty momenty, o které dle našeho přesvědčení nejvíc stojíte."


Jedním z důvodů pro změnu je pochopitelně navýšení příležitostí k servírování většího počtu reklam.

Instagram i podrobněji vysvětlil, dle kterých kritérií bude příspěvky řadit. Pořadí fotografií a videí ve vašem feedu bude založeno na pravděpodobnosti, že se vám daný obsah bude líbit, na vašem vztahu se sdílející osobou a stáří příspěvku," dodává s tím, že v počátcích vylepšování algoritmu budou ve feedu stále všechny příspěvky uživatelů a značek, které sledujete.  Optimalizovat se bude zatím jen jejich pořadí. V testovací fázi se také bude vylepšení objevovat pouze nízkému procentu uživatelů.


Kam dál?

Instagram není v poslední době jediný, kdo přišel s podobnou změnou. Nedávno oznámil opuštění čistě chronologického feedu a příklon k algoritmu i Twitter. Hlavním cílem je v obou případech zvýšit průměrný čas strávený v sociálním médiu a nabídnout uživatelům více reklamních příspěvků.

O tom, že i reklamy na Instagramu můžou být velice efektivní, se přesvědčte v případové studii ZOOTu z Marketing Festivalu.

Nahoru
Podobné články:
Aktuální články: