Uvidíme díky Applu reklamy jen na produkty, na které máme peníze?

20. 7. 2015 | Dan Škvařil
Nový koncept inzerce z dílny Applu může být velmi zajímavou zprávou pro marketéry. Jaká bude ale jeho finální podoba?

K čemu je vám reklama na hodinky za stovky tisíc, když na ně nemáte. Zdá se ovšem, že lidé z Applu si tento problém uvědomili a začínají si pohrávat s myšlenkou, jak jej využít. Vyplývá to z minulý čtvrtek podaného patentu způsobu inzerce, který má lidem ukazovat produkty pouze za tolik peněz, kolik mají na účtu.

To znamená, že na základě informací o vašem účtu a kreditní kartě jako je bilance nebo transakční limit, se vám přestanou zobrazovat reklamy na něco, co si nemůžete dovolit. Třeba právě výše zmiňované luxusní hodinky. Podmínkou je samozřejmě, že tyto informace nějakým způsobem Applu poskynete. To však již dávno není nijak nezvyklé a dnes už přes svůj mobil platí kde kdo.
V textu žádosti o patent se píše: „Produkty a služby jsou inzerovány jednotlivým cílovým skupinám uživatelů se společným profilem, který může být vybrán ke zvýšení pravděpodobnosti odezvy uživatelů na reklamy a koupě inzerovaných produktů a služeb. Společný profil uživatelů může být založen na výši peněz na účtu každého z nich.“

Důvod takového selektivního inzerování je zřejmý. Lepší cílení znamená větší šanci na konverzi. Cesty Applu však často bývají nevyzpytatelné a tajemné a je otázkou, jestli se tímto směrem nakonec vůbec vydá. Tim Cook, šéf technologického gigantu se často nechává slyšet, jak mu je vkrádání se do soukromí uživatelů cizí. Popírá, že by Apple chtěl s uživatelů vytvářet produkty. Na adresu svých konkurentů například uvedl: „Snaží se shromažďovat vše, co se o vás mohou dozvědět, a pak to zpeněžit. Podle nás to je ovšem špatně a Apple rozhodně není takovýmto typem společnosti.“

Jenže skutečnost může být ještě úplně jinde. V minulém měsíci si Apple patentoval inzertní platformu, která může vytvářet a stopovat reklamy v emailech, zprávách a na sociálních sítích a ukládat telefonní čísla, emailové adresy a další osobní údaje.

Zároveň se snaží dále vylepšovat svou reklamní platformu iAd, rozšířit ji do dalších 75 zemí a odít ji do trochu osobnějšího hábu. Marketéři budou moci posílat zprávy uživatelům přes Apple Wallet a streamované písně budou brzy zavaleny reklamami.

Apple však nepatentuje zdaleka jen ty nápady, které hodlá ihned realizovat. Často to dělá jen proto, aby zablokoval konkrétní směr svým konkurentům nebo se k tomu hodlá vrátit až někdy v budoucnu. A tak se klidně může stát, že lidé s omezenými finančními možnostmi budou nadále dostávat reklamy na zboží, o kterém si mohou nechat jen zdát.

Zdroje: Mashable, U.S. Patent Office, Biztek Mojo

Štítky dokumentu: Apple

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: