Twitter kampaně, které nedopadly tak, jak měly

24. 4. 2014 | Irena Šovčíková
Kampaně na sociálních sítích někdy nedopadnou tak, jak je původně v plánu. Z původně pozitivního hashtagu se snadno stane velmi kritický. A sociální fiasko je na světě.

Některé značky to nemají na sociálních sítích vůbec jednoduché. Když tak vypustí do sociálních vod nějakou marketingovou kampaň, snadno se najde někdo, kdo ji obrátí úplně proti nim. Své o tom ví například newyorská policie nebo fast-food McDonald's.

Jeden z velmi mála pozitivních tweetů kampaně #myNYPD. Jak jinak než od NYPD.

Když se policie v New Yorku rozhodla podpořit svoje aktivity na sociální síti Twitter kampaní #myNYPD, asi je nenapadlo, že to dopadne úplně opačně. Původně totiž uživatelé měli s hashtagem sdílet fotky s policisty. Místo pozitivně laděných fotek s ochránci zákona však Twitter zaplavilo něco trochu jiného. Fanoušci totiž pod hashtagem nahrávali obrázky, zachycující policejní brutalitu s více či méně sarkastickými komentáři ve stylu Masáže zdarma od newyorské policie. Co nabízí vaše jednotka?"

Do diskuze o policejní brutalitě se navíc zapojilo více než 70 000 uživatelů, posílajících ve špičce přes 10 000 tweetů za hodinu. V pondělí hashtag #myNYPD dokonce vystrčil z přední pozice nejvíce oblíbeného hashtagu i #happyEarthDay. Normálně by taková čísla byla samozřejmě výborná. Kdyby zůstalo u původního cíle oslavovat policisty a nikoliv upozorňovat na jejich brutalitu. Takto je z kampaně #myNYPD doslova sociální katastrofa.

Podobně krušné chvilky si zažilo i marketingové oddělení největšího fast-foodového řetězce McDonald's. I ten má spoustu odpůrců, kteří vyčkávají na svou příležitost k trollení. Té se jim dostalo v rámci kampaně #McDstories. Místo příjemných zážitků s McDonald's totiž nespokojení zákazníci sdíleli spíš hororové příběhy, jakým je nalezení nehtů v jídle. Většina z nich je sice nepravdivých, to ale nic nemění na tom, že z plánovaně pozitivní kampaně se vyklubal spíše #McFail. V McDonald's si evidentně neuvědomili, že všechno, co nasdílí na sociální sítě začíná automaticky žít vlastním životem. Obzvláště u tak polarizující značky, jako je McDonald's, která má své nadšené zastánce i nemilosrdné odpůrce.

O síle negativní pozornosti na Twitteru se přesvědčili minulý týden i aerolinky US Airways, kterým se omylem podařilo v odpovědi zákaznici poslat pornografický obrázek letušky. Více si přečtěte v článku Co zajímá Twitter? Pornografický přešlap od US Airways.

Zdroj: NYDailyNews, Mashable


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: