Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
  • Zvolte témata článků
    • Online marketing
      • E-Commerce
      • Google
      • Mobilní aplikace
      • Mobilní zařízení
      • PPC
      • Reklama online
      • SEO
      • Virální marketing
    • Sociální sítě
      • Facebook
      • Google+
      • Instagram
      • Kampaně na sociálních sítích
      • LinkedIn
      • Pinterest
      • Reklamy na Facebooku
      • Twitter
      • YouTube
    • Marketing
      • Budování značky
      • Content Marketing
      • Guerilla marketing
      • Marketing v neziskovém sektoru
      • Marketingové nástroje
      • Marketingový výzkum
      • Podpora prodeje
    • Praxe
      • Kreativní inspirace
      • Legislativa
      • Případové studie
      • Reportáže
      • Rozhovory
      • Tipy na akce
    • Public Relations
      • Formy PR
      • Interní komunikace
      • Krizová komunikace
      • Media Relations
      • Online PR
    • Video
      • Kreativní reklama
    • Smazat výběr
  • Zvolte období
    • Všechny
    • Poslední týden
    • Poslední měsíc
    • Poslední rok
14. 1. 2016 | Petr Michl

Turecká aplikace Vodafonu chrání ženy před domácím násilím. Muži o tom ale neví



Mobilní operátoři v ČR plní skrze své reklamní aktivity především jakési role televizních bavičů. Vodafone v Turecku ovšem razí jiný, užitečnější přístup. Vytvořil mobilní aplikaci, která má pomoci ženám čelícím násilí.

Aplikace nesoucí název Kırmızı Işık (v překladu Červené světlo - pozn. red.) představuje varovný signál, volání o pomoc. Inovativní je ovšem to, že útočník si jeho odeslání není vědom. Tvůrci z istanbulského Y&R Team Red tento aspekt rozvinuli s ohledem na to, že aplikace byla vyvinuta zejména pro ženy čelící domácímu násilí. Když zatřesou telefonem se spuštěnou aplikací, telefon zašle třem zvoleným kontaktům zprávu s žádostí o pomoc uvádějící automaticky i polohu odesilatelky bez toho, aby to její násilnický partner zjistil. Pro něj se totiž Red Light tváří pouze jako appka poskytující baterku.

Z marketingového pohledu ovšem není zajímavá jen samotná aplikace, jež přináší části žen nemalou přidanou hodnotu, ale zároveň i způsob její propagace. Vodafone totiž stál před úkolem dostat informace o ní k ženám, ale zařídit to tak, aby se již nedostaly k mužům. V úvahu tak nepřicházela klasická forma propagace skrze masová média jako televize, rádio či outdoorová reklama. Zvolil tak komunikaci s pomocí online videí s ryze ženským obsahem. Zprávu o aplikaci vnořil do nich a to až v pokročilejších fázích jejich stopáže, kdy bylo pravděpodobné, že i ti muži, kteří video otevřeli náhodně, ho již dávno vypnuli. V praxi tak přišla upoutávka na aplikaci například po několikaminutovém tutorialu česání vlasů.

Jak byla zajištěna sledovanost těchto videí? Mimo digitální search reklamy i masovějším, ale stále vlastně skrytým způsobem. Představitelky zmíněných videí se objevily v ženských pořadech, kde byly prezentovány jako slavné vlogerky, jejichž videa byste si neměli nechat ujít.


„Než si namaluji další víčko, chci vám říct o jiné věci," říká vlogerka uprostřed make-up tutoriálu na YouTube předtím než začne mluvit o aplikaci Red Light.

Byly vytvořeny také plakáty vylepené pouze na dámských toaletách, ale i propagační vzkazy přidávané na cedulky dámského oblečení, především u spodního prádla a bikin, a dokonce i na voskové proužky pro depilaci, přičemž sdělení bylo viditelné pouze poté, co se před použitím zahřály.

Aplikaci si stáhlo během několika měsíců více než čtvrt milionu žen. To vše bez toho, aby si toho nějak výrazně všimli muži.

 

Tato aplikace a především inovativní způsob její propagace patří letos na 6. místo žebříčku těch nejvíce oceňovaných kampaní v rámci světových kreativních soutěží sestavovaném Best Marketing International. Tato společnost pořádá světové konferenční turné The Best of Global Digital Marketing, které zavítá 23. února také do Prahy. Jeho návštěvníky čeká podrobné vysvětlení anatomie úspěchu těch nejzajímavějších digitálních kampaní loňského roku. Podívejte se na program akce a registrujte se s early birds slevou do 23. ledna.

Nahoru
Podobné články:
Aktuální články: