Tak tato kampaň se McDonald's nepovedla. Nedostatek sečuánské omáčky vyvolal v USA demonstrace, rvačky a vlnu nevole na sociálních sítích

13. 10. 2017 | Kristýna Vozková
McDonald's po téměř 20 letech nabídl zákazníkům sečuánskou omáčku známou ze seriálu Rick a Morty. Bylo jí ale žalostně málo a fanoušci mu to dali pěkně sežrat!

My chceme omáčku! My chceme omáčku!“ křičí natěšení mužové před restaurací fastfoodového řetězce. Ne, to není vlhký sen plukovníka Sanderse, ale realita před mnoha pobočkami McDonald's v USA během poslední soboty. Měli tam totiž znovu po 19 letech prodávat sečuánskou omáčku.

Sečuánská omáčka byla vyrobena v roce 1998 jako součást propagace k Disneyho filmu Legenda o Mulan. Na popularitě nabyla díky kultovnímu americkému animovanému seriálu Rick a Morty. V epizodě s názvem „The Rickshank Rickdemption" vzpomíná jeden z hlavních protagonistů, Rick Sanchez, na svou cestu do drive thru McDonald's, kde si objednal kuřecí nugetky se sečuánskou omáčkou. Ta byla tak dobrá, že na ni nemůže zapomenout. Po odvysílání epizody oslovili tvůrci seriálu McDonald's s tím, že by měl tolik opěvovanou omáčku znovu vyrobit. A společnost jejich prosby vyslyšela. Na konci července byla na Twitteru seriálu Rick and Morty zveřejněná fotografie láhve plné sečuánské omáčky od McDonald's.

Ale známý řetězec rychlého občerstvení se rozhodl potěšit nejen tvůrce, ale také fanoušky animovaného seriálu a ohlásil jednodenní návrat sečuánské omáčky na vybrané provozovny McDonald's v USA na 7. října. Zájem o ni však značně podcenil a sklidil tak místo ovací velkou vlnu kritiky.

První říjnová sobota se totiž u vybraných provozoven rychlého občerstvení nesla v duchu davového šílenství. Někteří ze zákazníků natáčeli a fotili téměř kilometrové fronty, dramatické roztržky a výtržnosti vně i uvnitř „vyvolených” provozoven, zaměstnanci byli obviňováni z krádeže a přeprodeje omáčky za několikanásobně vyšší ceny, policisté vyjížděli k demonstracím, při nichž skandující davy s plakáty v ruce volaly heslo my chceme omáčku” a blokovaly dopravu.

A důvod? Málo sečuánské omáčky. Podle rozhořčených zákazníků na některé provozovny omáčka vůbec nedorazila, jinde bylo pouze 40 krabiček i méně. Někteří lidé jeli kvůli limitované edici až 4 hodiny a stejně se k pochoutce nedostali. Sociální média tak zavalila taková vlna kritiky na adresu McDonald's, že se stala senzací nejen na internetu, ale i v tištěných médiích, jako například The Guardian. 

Jako reakci na tuto omáčkovou nespravedlnost sdíleli lidé na sociálních sítích fotografie s kuřecími kousky z jiných fast foodových řetězců nebo s kyblíky plnými vlastnoručně vyrobených omáček.

Tato situace vedla k oficiálnímu prohlášení společnosti McDonald's, která se sice hájila tím, že dopředu uváděla, že se bude jednat o „velice limitovanou edici”, nicméně uznala vlastní selhání a omluvila se všem milovníkům sečuánské omáčky. Na závěr oznámila, že se omáčka vrátí znovu v prosinci. Sice opět v limitovaném množství, ale tentokrát v takovém, aby měl každý zájemce možnost se k omáčce na provozovně dostat.

Fanoušci Ricka a Mortyho tak budou mít znovu – a tentokrát snad i úspěšně – možnost si na speciální limitce pochutnat. A jaké ponaučení z toho plyne pro McDonald's? Nikdy nepodceňujte hladové fanoušky a neslibujte něco, co nemůžete splnit. V prosinci se snad dočkáme na propagačních letácích přesnějších informací o tom kolik sečuánské omáčky bude na kterých prodejnách k dispozici. Další selhání tohoto typu by se mohlo společnosti pěkně vymstít. Navíc kdo ví, třeba si pro tuto neúspěšnou propagaci vyhradí tvůrci seriálu jednu epizodu Rick a Morty.  

Zdroje: bbc.com, eater.com, prdaily.com


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: