Tahle lahev má šťávu! Fanta přišla s první asymetrickou lahví na sycené nápoje

11. 7. 2017 | Kristýna Vozková
Fanta představila první asymetrickou lahev na sycený nápoj na světě. Tomuto světovému unikátu trvalo 5 let, než se dostal do regálů, a u jeho výroby se všichni doslova vyšťavili.

Fanta je hned po Coca-Cole druhou nejúspěšnější značkou Coca-Cola Company. V regálech obchodů se objevila poprvé už ve 40. letech a od té doby se měnilo jak její složení, tak i její obal. Všechny designy měly ale něco společného – byly symetrické.

V láhvi se syceným nápojem je větší tlak než v pneumatice auta. Stačí tedy i malá nedokonalost nebo rozdílná tloušťka stěny a PET lahev se může zdeformovat nebo v nejhorším případě dokonce vybouchnout. A to by si asi nikdo nepřál. Máme sice Fantu rádi, ale v láhvi, ne všude okolo.

Asymetrická lahev byla tedy něčím nepředstavitelným. Alespoň dokud se neobjevili George Bentley a Leyton Hardwick. Ti posadili v roce 2012 do místnosti skupinu mladých lidí s pomeranči, vykrajovátky, plastelínou, tužkou a papírem a nechali je, ať si hrají. A výsledek? Po prvním sezení s designovou agenturou Drink Works vznikl koncept zakroucené láhve, který byl inspirovaný vymačkáváním pomeranče (aby se z něj dostalo více šťávy). Design je doplněný různými vzory a zářezy ve spodní polovině lahve.

 Nápad to byl geniální, ale podle mnohých neuskutečnitelný. Trvalo to dlouhých pět let, než se nová lahev dostala do regálů obchodů a její výrobci si během té doby sáhli až na dno svých sil.

 „Od počátku jsme věděli, co chceme. Problém byl v tom, že nám spousta lidí říkala, že to nebude fungovat,“ řekl Bentley. Spolu s Hardwickem nakreslili nespočet nákresů, vyrobili stovky různých pěnových a dutých modelů lahve. Zlom přišel v roce 2013, kdy byl nový design podrobený testování v různých zemích světa a při eye-tracking testech 2D model u spotřebitelů neuspěl. „Nestačilo to. Dali jsme do toho všechno a najednou byl projekt mrtvý. Byl jsem vyřízený,” řekl Bentley.

Naštěstí ale v roce 2015 hledal Bentleyho italský kolega Marco Beggiora nový design lahve.  Proběhl menší a uzavřený průzkum trhu a pak už vše šlo poměrně rychle. Během osmi měsíců stála spirálová láhev na plnící lince na Sicílii. A italští zákazníci si ji zamilovali.

Od první verze si design prošel dalším vývojem. Lahev má nyní také pozměněný štítek, který se přesunul výše k hrdlu lahve a Fanta je tak více podobná svým sourozencům Coca-Cole a Spritu.

Bentley a Hardwick se tedy nevyšťavili nad svým designem zbytečně. Fantu v novém asymetrickém oblečku můžete zakoupit například v  Itálii, Polsku, Srbsku, Finsku, Rumunsku, ve Velké Británii, na Maltě, ale už i u nás v České republice. Tak jak se vám tento unikát líbí? 

Zdroje: coca-colacompany.com, adweek.com

Štítky dokumentu: Podpora prodeje

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: