Světový web traffic z tabletů již překonal ten ze smartphonů

11. 3. 2013 | Petr Michl
Tablety mají již na svědomí 8 % světového web trafficu a v této kategorii překonaly chytré telefony. Navíc přinášejí ve srovnání s nimi čtyřnásobné nákupní konverze.

Podle informací Adobe se na tabletech nyní prohlédne více internetových stránek než na chytrých telefonech. Podíl na světovém web trafficu u tabletů činí 8 %, u smartphonů to je 7 %. Jedná se o překvapivý údaj, obzvláště pokud uvážíme, že boom tabletů začal teprve před 3 lety a jejich počet je ve srovnání s chytrými telefony výrazně menší. Důvod je jasný, na větších obrazovkách tabletů se lépe surfuje na internetu.

 

Údaje z jiných výzkumů mluví o tom, že smartphone lidé používají hlavně přes den. Tablety mají svůj „primetime" ve večerních hodinách, když u nich lidé relaxují. Průměrná návštěvy na webu jsou proto u tabletů také delší – dle údajů Adobe při nich uživatelé otevřou o 70 % stránek více ve srovnání s chytrým telefonem.

 

Zpráva eConsultancy z prosince minulého roku mluví o tom, že nákupní konverze na tabletech jsou 4x větší než ty na smartphonech. Tablety vzývají k nákupu na gauči. Je to vidět i na grafu znázorňujícím, že traffic na komerčních stránkách maloobchodu je u tabletů téměř dvojnásobný.

 

Senior director for mobile commerce Ebay, Olivier Ropars, minulý týden prozradil, že mobilní zařízení stojí za třetinou transakcí na stránce. Použití tabletů v této kategorii ale přitom rostlo ve srovnání s minulým rokem o 55 %.  Co to tedy znamená pro prostředí, kde čím dál více společností optimalizuje svůj web pro mobilní telefon, ale tablet zůstává až třetím v zadu? Je to samozřejmě uniklá příležitost. To, že se ji lze chopit ukázal už v roce 2010 obchod s luxusní módou NET-A-PORTER, který svou aplikaci pro iPad zahrnující i online TV kanál spustil už v roce 2010.

 

Adobe na druhou stranu upozorňuje na to, že obrazovky chytrých telefonů se zvětšují, zatímco ty u tabletů se zmenšují. Jejich velikosti se tak přibližují. Navíc některé menší tablety začínají mít i zabudovanou schopnost telefonovat. Lehce se tak může stát, že přes předpokládaný růst prodeje tabletů se bude chování na obou typech mobilních zařízení přibližovat.

Zdroje: econsultancy.com, blogs.adobe.com, www.net-a-porter.com

Štítky dokumentu: E-Commerce Mobilní zařízení

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: