Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
  • Zvolte témata článků
    • Online marketing
      • E-Commerce
      • Google
      • Mobilní aplikace
      • Mobilní zařízení
      • PPC
      • Reklama online
      • SEO
      • Virální marketing
    • Sociální sítě
      • Facebook
      • Google+
      • Instagram
      • Kampaně na sociálních sítích
      • LinkedIn
      • Pinterest
      • Reklamy na Facebooku
      • Twitter
      • YouTube
    • Marketing
      • Budování značky
      • Content Marketing
      • Guerilla marketing
      • Marketing v neziskovém sektoru
      • Marketingové nástroje
      • Marketingový výzkum
      • Podpora prodeje
    • Praxe
      • Kreativní inspirace
      • Legislativa
      • Případové studie
      • Reportáže
      • Rozhovory
      • Tipy na akce
    • Public Relations
      • Formy PR
      • Interní komunikace
      • Krizová komunikace
      • Media Relations
      • Online PR
    • Video
      • Kreativní reklama
    • Smazat výběr
  • Zvolte období
    • Všechny
    • Poslední týden
    • Poslední měsíc
    • Poslední rok
2. 4. 2014 | Petr Michl

Studie o Post-Click Engagement: YouTube jasně vede nad Facebookem

Jaký je engagement uživatelů po rozkliknutí odkazu ze sociálních médií? Nejvíce zapojenou návštěvnost přináší bezkonkurenčně Youtube. To zjistila analytická společnost Shareaholic zkoumáním dat za 6 měsíců z 200 tisíc stránek s více než 250 miliony unikátními návštěvníky měsíčně.

Youtube jako král engagementu

YouTube má bezkonkurenčně nejvíce zapojenou návštěvnost. Z něj dovedený traffic vykazuje nejnižší míru okamžitého odchodu (43,19 %), nejvíce prohlédnutých stránek na návštěvu (2,99) a nejdelší délku návštěvy (skoro 4 minuty, tedy 228 vteřin).

Proč tomu tak je? Protože videa lidi baví. A když už se na něco dívají, povzbuzuje je to, aby vykazovali podobnou míru zaujetí i pro další obsah, který s videem souvisí. I proto má skutečně význam dávat odkazy do popisků videí. Dalším důvodem je prostě to, že videa trvají mnohdy dlouhé minuty, uživatelé jsou při bezprostřední konzumaci dalšího obsahu v módu, kdy jsou ochotni nějakou tu minutu obětovat třeba i většímu nnožství textu.

Google+ a LinkedIn přináší nejméně trafficu, je ale kvalitní

Návštěvníci z Google+ tráví na stránkách, na které je přivedly jejich kruhy, v průměru více než tři minuty. V rámci jedné návštěvy tyto uživatelé otevřou 2,45 stránky a míra okamžitého opuštění stránky je jen na úrovni 51 %.

Bounce rate je podobný i u návštěvnosti z LinkedIn (51,28 %), počet prohlédnutých stránek na návštěvu dosahuje 2,23  a čas strávený na stránce je 2 minuty a 13 vteřin.

Facebook a Twitter jsou na tom podobně

O čtvrtou pozici se dělí Twitter a Facebook, výkonnostně jsou na tom velice podobně z pohledu referral návštěvnosti i následné míry okamžitého opuštění stránky, počtu stránek na návštěvu a stráveného času na stránce. Míra  okamžitého opuštění stránky je totožná u obou sociálních médií (56,35 %), Twitter je úspěšnější v počtu stránek na návštěvu (2,15 vs 2,03) a návštěvníci přicházející z Facebooku pro změnu tráví na stránce o 4 vteřiny více ( 127 vs 124).

Z Pinterestu se lidé zatoulají jen na chvíli

Specielně v USA je Pinterest vnímán jako podklad pro e-commerce, obzvláště pak pro e-shopy s módou. Ne, že by to následující staticky zcela vyvraceli, ale návštěva začínající na Pinterestu nemá v průměru delší trvání než 64 vteřin. Menší ve srovnání s ostatními je i počet stránek prohlédnutých za návštěvu.

Výzkum ukazuje především to, že způsob konzumace obsahu na sociálním médiu a množství a dostupnost lákadel, které nabízí, výrazně ovlivňují naladění uživatelů a jejich trpělivost, když se prokliknou na jinou stránku. V tomto srovnání vychází YouTube zdaleka nejlépe. Piště proto linky do popisků videí a ještě lépe přidávejte i linky do nich samotných.  

Zdroj: AllFacebook

Nahoru
Podobné články:
Aktuální články: