Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
  • Zvolte témata článků
    • Online marketing
      • E-Commerce
      • Google
      • Mobilní aplikace
      • Mobilní zařízení
      • PPC
      • Reklama online
      • SEO
      • Virální marketing
    • Sociální sítě
      • Facebook
      • Google+
      • Instagram
      • Kampaně na sociálních sítích
      • LinkedIn
      • Pinterest
      • Reklamy na Facebooku
      • Twitter
      • YouTube
    • Marketing
      • Budování značky
      • Content Marketing
      • Guerilla marketing
      • Marketing v neziskovém sektoru
      • Marketingové nástroje
      • Marketingový výzkum
      • Podpora prodeje
    • Praxe
      • Kreativní inspirace
      • Legislativa
      • Případové studie
      • Reportáže
      • Rozhovory
      • Tipy na akce
    • Public Relations
      • Formy PR
      • Interní komunikace
      • Krizová komunikace
      • Media Relations
      • Online PR
    • Video
      • Kreativní reklama
    • Smazat výběr
  • Zvolte období
    • Všechny
    • Poslední týden
    • Poslední měsíc
    • Poslední rok
15. 3. 2014 | Irena Šovčíková

Studie: Uživatelé v Evropě nakupují přes mobil hlavně produkty s nízkou cenou

Není pochyb, že využití mobilního zařízení při nákupu je stále více na vzestupu. V roce 2014 by v západní Evropě mělo přes mobil nakoupit přes 190 milionů zákazníků. Oproti trhu v USA a Velké Británii ale Evropa v mobilním trendu zaostává, ukazuje studie z dílny eMarketer.

Nakupování pomocí mobilního zařízení, zkráceně m-commerce, zažívá svůj boom. Jeho využití je rozsáhlé a takřka řečeno běžné. Vlastních konverzí skrze mobilní telefon se však obchodníci, minimálně v rámci zemí jako je Itálie, Německo, Španělsko a Francie, dočkávají jen relativně málo. Navíc si zákazníci přes mobil nejčastěji pořizují produkty s nižší cenou - knížky, aplikace, hry nebo hudbu. Pokud už nakupovali nějaký hmotný produkt, nejčastěji to bylo v modním sektoru - zde nakoupilo přes mobilní telefon 37 % respondentů. O deset procent méně, tedy 27 % odpovídajících, si pořídilo knížky (nikoliv e-booky), nebo relativně překvapivě - elektroniku.

Studie se zabývala také tím, jakou důvěru mají uživatelé v online platby. Nejjistější si byli ve Velké Británii, celých 70 % nevidělo v placení na internetu žádné nebezpečí. Naopak nejméně zvyklí jsou ve Francii - 29 % se cítí při placení online nejistě.

Zdroj: Statista

Sektoru mobilního prodeje předpovídá růst v roce 2014 i studie z InMobi. Podle nich má v plánu nějakým způsobem využít mobil k nákupu 83 % všech respondentů. Co se týče zákazníků a jejich vztahu k mobilním reklamám - 61 % si na ně v pořádku zvyklo. Pro 48 % respondentů z celého světa je mobil dokonce klíčovým prostředkem v rozhodovacím procesu. Na základě mobilních reklam někdy nakoupilo 52 % respondentů. Rostoucí význam m-commerce ale není nic nelogického. Uživatelé tráví na mobilech stále více času, pro mnohé z nich jsou mobilní zařízení dokonce primárním nebo jediným zdrojem přístupu na internet. Postupně si tak zvykají přes mobil nejen prohlížet, ale i nakupovat.

Zdroj: eMarketer, FierceMobileIT, Statista

Nahoru
Podobné články:
Aktuální články: