Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
  • Zvolte témata článků
    • Online marketing
      • E-Commerce
      • Google
      • Mobilní aplikace
      • Mobilní zařízení
      • PPC
      • Reklama online
      • SEO
      • Virální marketing
    • Sociální sítě
      • Facebook
      • Google+
      • Instagram
      • Kampaně na sociálních sítích
      • LinkedIn
      • Pinterest
      • Reklamy na Facebooku
      • Twitter
      • YouTube
    • Marketing
      • Budování značky
      • Content Marketing
      • Guerilla marketing
      • Marketing v neziskovém sektoru
      • Marketingové nástroje
      • Marketingový výzkum
      • Podpora prodeje
    • Praxe
      • Kreativní inspirace
      • Legislativa
      • Případové studie
      • Reportáže
      • Rozhovory
      • Tipy na akce
    • Public Relations
      • Formy PR
      • Interní komunikace
      • Krizová komunikace
      • Media Relations
      • Online PR
    • Video
      • Kreativní reklama
    • Smazat výběr
  • Zvolte období
    • Všechny
    • Poslední týden
    • Poslední měsíc
    • Poslední rok
23. 3. 2014 | Irena Šovčíková

Studie: Matky jsou na Facebooku aktivnější než ostatní ženy

Že se člověk na mateřské ani na chvilku nezastaví? Studie z Facebooku ukazuje opak. Podle ní jsou matky jednou z nejaktivnějších skupin. Častěji komentují, stávají se fanoušky a nebo posílají statusy.

Výzkum, který nedávno provedl Facebook na britských matkách, ukázal, že tato skupina patří mezi vůbec nejaktivnější skupinu uživatelů. Celkový počet matek na modro-bílé sociální síti je ve Velké Británii přes čtyři miliony, z toho 88 % se každý den přihlásí. Mámy mají navíc až 1,15krát více přátel než průmerná britská žena. Kromě toho, že se starají o děti a domácnost se k tomu i více zapojují - přidávají dvakrát více komentářů, jsou fanoušky 1,9krát více stránek a posílají také 1,8krát častěji statusy, nebo fotky. I přesto, že tyto data pocházejí z Velké Británie, chování matek bude pravděpodobně podobné i u nás. Snad jen jedna věc je v Británii jiná - svou matku má v přátelích 25 % všech uživatelů - to je více než ve Francii, Itálii, nebo Německu.

 

Pokud patříte mezi marketéry, jejichž cílová skupina jsou právě matky, nejlepší doba kdy je oslovit je mezi polednem a třetí hodinou. Je ale dobré si uvědomit, že maminky se velmi často připojují na Facebook přes mobilní telefon. Vaše stránky by tedy měly mít mobilní verzi.

Výsledky Facebooku potvrzuje například i loňská studie z CommPro. Ta uvádí, že 89 % matek se přihlásí na sociální sítě skrze mobilní zařízení - to ale v dnešní době není zas tak velké překvapení. Mámy ale kladou velký důraz na doporučení ostatních - 44 % si koupilo nějaký produkt, potom co zahlédli doporučení od svých kamarádek na sociálních sítích. 92 % se podělí se svými kontakty, najdou-li nějakou výhodnou akci, případně dobrý produkt. Slevy jsou ostatně pro 78 % matek jeden z hlavních důvodů, proč se stanou fanoušky nějaké firmy. Pokud tedy připravujete obsah pro tuto cílovou skupinu, výhodné nabídky nebo slevové kupony by neměly chybět.

A pokud už teď přemýšlíte nad tím, čím potěšíte svou maminku na Den Matek v květnu, můžete se inspirovat u britských uživatelů. Mezi nejčastější dárky patří kosmetika, šperky a čokoláda. To je docela tradiční. Stejně často jako nad čokoládou ale uživatelé uvažují i nad origami nebo dárkovým košem. Značky, které prodávájí zboží patřící do těchto kategorií, by neměly ani v českém prostředí zapomenout na náš Den Matek, který letos připadá na 11.května.

Zdroj: Facebook News, CommPro

Nahoru
Podobné články:
Aktuální články: