Studie: Matky jsou na Facebooku aktivnější než ostatní ženy

23. 3. 2014 | Irena Šovčíková
Facebookové mámy kromě starání se o děti stíhají posílat více komentářů, častěji aktualizovat statusy a mají více přátel, ukazují výsledky studie Facebooku.

Že se člověk na mateřské ani na chvilku nezastaví? Studie z Facebooku ukazuje opak. Podle ní jsou matky jednou z nejaktivnějších skupin. Častěji komentují, stávají se fanoušky a nebo posílají statusy.

Výzkum, který nedávno provedl Facebook na britských matkách, ukázal, že tato skupina patří mezi vůbec nejaktivnější skupinu uživatelů. Celkový počet matek na modro-bílé sociální síti je ve Velké Británii přes čtyři miliony, z toho 88 % se každý den přihlásí. Mámy mají navíc až 1,15krát více přátel než průmerná britská žena. Kromě toho, že se starají o děti a domácnost se k tomu i více zapojují - přidávají dvakrát více komentářů, jsou fanoušky 1,9krát více stránek a posílají také 1,8krát častěji statusy, nebo fotky. I přesto, že tyto data pocházejí z Velké Británie, chování matek bude pravděpodobně podobné i u nás. Snad jen jedna věc je v Británii jiná - svou matku má v přátelích 25 % všech uživatelů - to je více než ve Francii, Itálii, nebo Německu.

 

Pokud patříte mezi marketéry, jejichž cílová skupina jsou právě matky, nejlepší doba kdy je oslovit je mezi polednem a třetí hodinou. Je ale dobré si uvědomit, že maminky se velmi často připojují na Facebook přes mobilní telefon. Vaše stránky by tedy měly mít mobilní verzi.

Výsledky Facebooku potvrzuje například i loňská studie z CommPro. Ta uvádí, že 89 % matek se přihlásí na sociální sítě skrze mobilní zařízení - to ale v dnešní době není zas tak velké překvapení. Mámy ale kladou velký důraz na doporučení ostatních - 44 % si koupilo nějaký produkt, potom co zahlédli doporučení od svých kamarádek na sociálních sítích. 92 % se podělí se svými kontakty, najdou-li nějakou výhodnou akci, případně dobrý produkt. Slevy jsou ostatně pro 78 % matek jeden z hlavních důvodů, proč se stanou fanoušky nějaké firmy. Pokud tedy připravujete obsah pro tuto cílovou skupinu, výhodné nabídky nebo slevové kupony by neměly chybět.

A pokud už teď přemýšlíte nad tím, čím potěšíte svou maminku na Den Matek v květnu, můžete se inspirovat u britských uživatelů. Mezi nejčastější dárky patří kosmetika, šperky a čokoláda. To je docela tradiční. Stejně často jako nad čokoládou ale uživatelé uvažují i nad origami nebo dárkovým košem. Značky, které prodávájí zboží patřící do těchto kategorií, by neměly ani v českém prostředí zapomenout na náš Den Matek, který letos připadá na 11.května.

Zdroj: Facebook News, CommPro

Štítky dokumentu: Facebook Marketingový výzkum
Sdílejte tento článek:
Podobné články: