Studie: 72 % majitelů smartphonů je využilo při nakupování v obchodě

5. 2. 2013 | Petr Michl
Zákazníci hledají v kamenných obchodech čím dál častěji online recenze a cenu produktů, jejichž koupi zvažují. Podívejte se na nejnovější statistiky z předvánočních nákupů.

To, že zákazníci využívají telefony jako pomocníky při nakupování, není žádnou novinkou. Nová studie amerického think tanku Pew Research Center odhlaluje, že tento trend nadále posiluje. Dle jejích dat v průběhu poslední vánoční sezóny využilo 58 % všech majitelů telefonů svá zařízení v rámci nákupního procesu:

  • 46 % majitelů mobilních telefonů je využilo při nakupování uvnitř kamenného obchodu, aby zavolali svým rodinným příslušníkům nebo přátelům za účelem konzultace produktu, o jehož koupi uvažovali;
  • 28 % majitelů mobilních telefonů na nich při nákupu v obchodě vyhledalo recenzi produktů, aby se mohli lépe rozhodnout, zdali ho koupí či nikoliv;
  • 27 % majitelů mobilních telefonů na nich při nákupu v obchodě vyhledalo online cenu produktu, aby zjistili, zdali ho nepořídí jinde levněji

Studie dále odhaluje, že alespoň jednu z výše zmíněných činností učinilo během doby nákupů na vánoční svátky 72 % uživatelů smartphonů.

Porovnávání cen online v obchodě berou obchodníci často jako zlo dnešní mobilní informační společnosti, které jim škodí. Data studie Pew jim dávají zapravdu. Pro 27 % lidí, kteří vyhledávali v obchodě na telefonu informace o ceně konkrétního produktu, platí:

  • 46 % z nich si produkt zakoupilo v daném obchodě;
  • 30 % se rozhodlo produkt vůbec nekoupit;
  • 12 % nakoupilo produkt online;
  • 6 % nakoupilo produkt v jiném obchodě.

Pew tato data neinterpretuje, ale jedním z pravděpodobných scénářů je, že 48 % lidí jejich mobilní výzkum ceny ovlivnil tak, že produkt nakoupili jinde nebo se ho rozhodli nekoupit vůbec.

Největší díl z 28 % lidí, kteří vyhledávali v obchodech online recenze, náleží do věkové skupiny dospělých ve věku 18 až 29 let. Mladí v tomto věkovém rozpětí jsou nejvíce spjati s používáním chytrých telefonů, recenze na mobilu v obchodě hledalo 56 % lidí z nich.

Závěrem tohoto výzkumu je, že provozovatelé kamenných obchodů by měli uvažovat o svojí strategii pro mobilní telefony. Jejich uživatelé je zahrnují čím dál častěji do svého nákupního procesu a ignorování tohoto faktu může jen přispět k tomu, že kamenné obchody mohou trpět statusem pouhého showroomu.

Zdroje: www.marketingland.com
 


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: