Spotify o Vánocích opět sází na data od svých uživatelů. Dá vám pár rad na novoroční předsevzetí

1. 12. 2017 | Kristýna Vozková
Vyhýbejte se doktorům, kteří mají v playlistu na operační sál songy Stressed Out a Stairway to Heaven! Takové a další doporučení pro rok 2018 vám předává Spotify ve své nové kampani.

Rok 2018 je za dveřmi a Spotify vám poradí, jak v něm zazářit. V rámci své vánoční kampaně umístila známá streamovací služba další data od svých uživatelů na billboardy v 7 městech USA a dalších 18 zemích světa. Navazuje tak na úspěšnou kampaň z minulého roku.

Letos se kampaň nese v duchu „cílů pro rok 2018”. Připomíná významná data roku 2017 a využívá jich pro originální doporučení pro následující rok . A někdy mohou být skutečně kuriózní.

Radí například, abyste se obloukem vyhnuli „lékařským odborníkům”, kteří si do playlistu na operační sál přidali písně: Stressed Out, Can't Feel My Face, Stairway To Heaven nebo Say You Won't go. Přece jen byste nechtěli při běžné operaci apendixu mířit do nebe pod rukama lékaře, který je ve stresu a (kvůli koksu) necítí svůj obličej.

Podle jiné bychom měli být tak milující jako člověk, který si přidal 48 songů od Eda Sheerana do playlistu „Miluju zrzky. Mimochodem Edova písnička Shape of You je nejstreamovanějším songem vůbec.

A také bychom si měli vzít příklad ze 3445 hladových notoriků, kteří ve středu streamovali playlist „Boozy Brunch.

Některé ze sloganů jsou umístěny jen v USA a berou si na paškál americké politiky, kteří se znelíbili prezidentovi Donaldu Trumpovi  –  Seana Spicera, Anthonyho Scaramucciho nebo Mikea Pence. V případě toho posledního nabádá billboard k tomu, abychom vytáhli na parket někoho, kdo vytvořil playlist s názvem „Daddy Pence Come Dance”. (Přesně tak se jmenovala akce, kde několik set členů LGBT komunity tančilo před domem homofobního viceprezidenta Mikea Pence.)

Ve Švédsku si zase přečtete, že za sebou máte nechat rok 2017 s tak čistým svědomím, jako člověk, který letos streamoval píseň Ain't My Fault” celkem 1355krát. Její autorka Zara Larsson byla jednou z nejstreamovanějších umělkyň v zemi.

Jako součást kampaně vznikly také billboardy, na kterých uvidíte zhruba 70 umělců z celého světa v životní velikosti. V New Yorku, LA a Miami se tak od začátku prosince můžete vyfotit s Cardi B, „být něčím, co má rád Bruno Mars” nebo „nechat své srdce v Havaně” s Camilou Cabello. 

Hlavně ale „buďte méně rozdělení”, což by si na svém albu Divide přál jistě i Ed Sheeran.

Když jsme se ohlédli za událostmi roku 2017, viděli jsme spoustu únavy a vyčerpání. My jsme se ale chtěli dívat dopředu a šířit ducha naděje a optimismu,” uvedl na adresu kampaně marketingový ředitel Spotify Seth Farbman.

Zdroje: creativity-online.comadweek.com

Kam dál? 

Vizuál 7

Není to poprvé, co hudební streamovací služba přistoupila k data miningu jako podkladu k vlastní kreativitě. Začala s tím před rokem, podívejte se na to v článku Kampaň Spotify přeměnila uživatelská data do citátů na billboardech.

Štítky dokumentu: Budování značky Formy PR
Sdílejte tento článek:
Podobné články: