Spotify baví kampaní postavenou na trhlých názvech playlistů

20. 2. 2017 | Petr Michl
Skutečně někdo vytvořil omluvný playlist nazvaný „Omlouvám se, že jsem ti ztratil kočku"? Divíme se spolu se Spotify.

Loni streamovací hudební služba Spotify dokázala, že data mining může být skvělým základem pro marketingovou kampaň, a to nejen pro její cílení, ale i pro nápisy na billboardech.

I tentokrát byla data přetavena v out-of-home reklamy, které budou vztyčeny po přištích 6 týdnů v San Francisku, New Yorku a Los Angeles. Inspirací agentuře Wieden + Kennedy New York pro jejich tvorbu ovšem nyní nebylo podivné uživatelské chování, ale ještě podivnější jména playlistů.

Největší poklona směřuje i tentokrát ke kreativitě samotných uživatelů. Jeden z nich vytvořil playlist nazvaný „Omlouvám se, že jsem ti ztratil kočku". Dle Spotify měl spíše místo toho vyvěsit po svém okolí letáky s její podobiznou a snažit se ji najít.

 

Existuje také playlist se jménem „Pokojné piáno". Asi je pro ty chvíle, kdy je vám už špatně ze všech těch násilných pián, jejichž zvuk se vám chce prorvat silou hlavou.

 

ZNOVA TO NEMAŽ POOTY NEBO TĚ UKONČÍM," je také název playlistu. „Buď opatrný, Pooty. Zdá se, že to myslí vážně," varuje Spotify.

 

Nevím, jak udělat playlist" je playlist, který nakonec někdo stejně dokázal vytvořit.

 

Kampaň jde tentokrát dál. Statické reklamy službě Spotify nestačí, a proto oslovila i umělce, kteří se v playlistech s prapodivnými názvy vyskytují. Právě jména playlistů pak tvoří základ pro bizarní klipy k útržkům z písní interpretů. A ti je také v následujících videích uvádí.

„Jedna holka s nickem Yasmeen to Hear dala mou píseň do playlistu nazvaného „Global warming is real...let's dance". Má pravdu. Globální oteplování je skutečné. Nevím ale, jak ho může vyřešit tancování. Přála bych si, aby mohlo. Bylo by to o moc jednodušší," komentuje zpěvačka Allesia Cara video, v němž na její song trsají na téměř roztátých krách lední medvědi.



DNCE pro změnu nemohou uvěřit, že jejich veselý party pop by mohl být zařazený v playlistu „Zahrajte to na mém pohřbu". Pro jistotu si vyzkouší, jak by něco takového vypadalo.


A rapper D.R.A.M. je vlastně nadšený, že se dostal na výběrový playlist „Rap Caviar". Kdo by nebyl, když má na Spotify přes 5 milionů followerů.


Zdroj: Adweek


Kam dál?

Vizuál 7

Podívejte se také na původní kampaň v článku Kampaň Spotify přeměnila uživatelská data do citátů na billboardech.

Štítky dokumentu: Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: