Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
  • Zvolte témata článků
    • Online marketing
      • E-Commerce
      • Google
      • Mobilní aplikace
      • Mobilní zařízení
      • PPC
      • Reklama online
      • SEO
      • Virální marketing
    • Sociální sítě
      • Facebook
      • Google+
      • Instagram
      • Kampaně na sociálních sítích
      • LinkedIn
      • Pinterest
      • Reklamy na Facebooku
      • Twitter
      • YouTube
    • Marketing
      • Budování značky
      • Content Marketing
      • Guerilla marketing
      • Marketing v neziskovém sektoru
      • Marketingové nástroje
      • Marketingový výzkum
      • Podpora prodeje
    • Praxe
      • Kreativní inspirace
      • Legislativa
      • Případové studie
      • Reportáže
      • Rozhovory
      • Tipy na akce
    • Public Relations
      • Formy PR
      • Interní komunikace
      • Krizová komunikace
      • Media Relations
      • Online PR
    • Video
      • Kreativní reklama
    • Smazat výběr
  • Zvolte období
    • Všechny
    • Poslední týden
    • Poslední měsíc
    • Poslední rok
16. 3. 2017 | Petr Michl

Spot organizace MOST ProTibet ukazuje, že Češi podporují Tibet navzdory politické linii prezidenta



I kampaně pro dobrou věc mohou být kontroverzní. Někdy to je dokonce jediná cesta, jak na sebe skutečně upozornit. Spot organizace MOST ProTibet toto kritérium splňuje. Zachycuje rozčílení v Tibetu, když se tam vojenský zástupce vládnoucí strany dozví, že tamní mniši mají vystavenou vlajku, která je z jedné strany tibetská a z druhé česká.

Hledání toho, kdo za tím stojí, dovede důstojníka čínské lidové armády dokonce k telefonátu  do kanceláře prezidenta České republiky. Litanii si ovšem servilně vyslechne jeho mluvčí. „Jak je možné, že jsem našel důkaz vaší podpory? Mluv, ovce!“  křičí na Jiřího Ovčáčka.

Mluvčí nervózně přešlapuje. Zakazují tibetské vlajky na školách, dělají, co můžou, ale Češi prostě podporují Tibeťany sami od sebe. Spot pak končí call-to-action: „Přidej se k tisícům Čechů, kteří podporují Tibeťany." Pokud tak chcete učinit, můžete přispět na stránce, kterou naleznete v popisku videa.

Cílem spotu je ukázat solidaritu Čechů a jejich ochotu podpořit tibetské komunity žijící v himálajském regionu, a to i navzdory  politické linii zastávané Pražským Hradem. Spot vznikl pod vedením zkušeného reklamního videotvůrce Jana Látala z tvůrčí skupiny Družina, která se zabývá vývojem a výrobou veřejně prospěšných kampaní. Ten přišel s konceptem kampaně na společném workshopu. Pak už to bylo jen o tom odhodlat se produkčně náročnější reklamu vytvořit. Režisér Látal popisuje průběh natáčení:  

Natáčelo se v téměř nedostupném himálajském klášteře. Dokodrcal jsem se tam s technikou po dvou dnech jízdy na motorce přes horská sedla ve výšce přes 4000 m n. m. Hlavního herce jsme vybrali den před natáčením na místním trhu u stánku se slepicemi. O ostatní role se postarali mniši tamního kláštera. Byl to šílený punk, ale stálo to za to. Jsem moc rád, že mi to MOST ProTibet umožnil. Scény z Pražského hradu jsme pak dotáčeli v Praze.”

Cílem obecně prospěšné společnosti MOST ProTibet je již od roku 2004 podpora vzdělanosti a zlepšování životních podmínek tibetských dětí, tibetských seniorů, buddhistických mnichů a mnišek a nomádů. Zabývá se rozvojovou pomocí v indickém Himálaji a Tibetu, podporuje tamní komunity a školy i řemeslné tradice. Pořádá také Festival ProTibet, který se realizuje až ve 30 městech po celé ČR. Za 13 let své existence vybrala na zahraniční projekty přes 20 milionů korun, jen loni pak 3,7 milionu. Toto video nicméně nové dary skutečně akcelerovalo.

Video bylo publikováno 10. března, v den, kdy se po světě vyvěšují tibetské vlajky jako gesto solidarity. Za 5 dní  přispělo více než 270 lidí částkou, jež dohromady převyšuje sto tisíc korun.  Dle vyjádření koordinátorky zahraničních projektů Gabriely Gazdíkové pro Marketing Journal jde o rychlost, kterou dosud u žádné kampaně nezažili.  „Primárním cílem spotu bylo zaujmout tu část veřejnosti, která se neztotožňuje se směřováním naší zahraniční politiky, a také vůbec s naší politickou reprezentací. Měl také zaujmout, možná mírně šokovat. Má lehce provokativní nádech, ovšem lidskoprávní situace v Tibetu je také dosti alarmující a proto jsme se odhodlali udělat krok mimo tradiční rámce marketingu. Prostě jsme chtěli vyzkoušet jak to zapůsobí a funguje to skvěle," dodala.





Nahoru
Podobné články:
Aktuální články: