Speciální kolekce triček od Adobe si utahuje z nejhorších snímků ve fotobankách

22. 9. 2016 | Kateřina Tauchenová
Také se vám fotky v databankách zdají být neskutečně kýčovité a nereálné? Nejste sami. Firma Adobe se ale k jejich trapnosti rozhodla postavit s nadhledem a vytvořila z nich vtipnou kolekci triček.

Ačkoliv se většina fotobank chlubí slogany hlásajícími, že jejich fotky jsou přirozené, uvěřitelné a vaše reklama s jejich použitím bude mít neskutečný úspěch, opak bývá pravdou. Kýčovité barvy, falešné úsměvy a nepřirozené pózy lidí na fotkách jsou každodenní realitou pro všechny, kteří chtě nechtě musejí s fotobankami pracovat.

Společnost Adobe, která provozuje mimo jiné i svou vlastní fotobanku Adobe Stock, se ale rozhodla svou databázi fotek opravdu polidštit a zmodernizovat a nahradit všechny kýčovité obrázky něčím reálnějším. Při té příležitosti požádala švédskou reklamní agenturu Abby Priest o vytvoření kampaně, která by na tuto změnu upozornila.

Agentura proto vytvořila kolekci triček „oslavující ty nejhorší obrázky z fotobank, které všichni marketéři nenávidí.“ Cílem kolekce, která byla poté nafocena a doplněna reálnými popisky nacházejícími se ve fotobankách u použitých obrázků, je zdůraznit rozdíl mezi těmito „trapnými“ fotkami a „trendy“ fotkami v nové podobě databáze Adobe Stock.

Smějící se žena, která jí zdravý zeleninový salát.

Pevné potřesení rukou obchodních partnerů.

Mezinárodní pracovní tým kolem notebooku.

Muž u stolu frustrovaný moderními technologiemi.

„Chtěli jsme vzdát hold tomu, co bylo dříve, a naposledy se ohlédnout zpět, abychom mohli udělat krok vpřed a vydat se vstříc do nové éry fotobank,“ uvedl kreativní ředitel agentury Abby Priest Oskar Hellqist na blogu společnosti Adobe. Některé fotky z databank se už staly klasikou. Jsou na nich vyobrazena tak neuvěřitelná klišé, že je člověk musí milovat a nenávidět zároveň. Svým způsobem se staly součástí reklamní kultury a humoru. Vytvořit z nich limitovanou edici triček nám proto přišlo jako zajímavý a nekonvenční nápad, který jistě mnoho lidí ocení,“ dodal.  

Pokud vás některé z triček zaujalo a chtěli byste jím obohatit svůj šatník, máme pro vás ale špatnou zprávu. Kolekce je k dispozici pouze v rámci omezené marketingové kampaně a trička není možné běžně koupit.

Na další trička z kolekce se můžete alespoň podívat níže:

Seriózní byznysmeni bojující s boxerskými rukavicemi.

Veselí senioři používající notebook.

Šťastní zaměstnanci ukazující prázdný list papíru.

Šťastný pár seniorů na pláži.

Smějící se žena kreslící červený graf.

Pracovnice call-centra používající head set.

Zdroj: AdWeek

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: