Sociální experiment: Dove nechává ženy vybrat, jestli se cítí jako průměrné nebo krásné

8. 4. 2015 | Petr Michl
Dove využívá i ve své další kampani motiv „real beauty". I tentokrát by z toho mohl být virál.



Dva vchody do budovy, nad jedním je velký nápis „krásná", na druhém „průměrná". Takto vypadala scéna nového sociálního experimentu značky Dove.

Jeho cílem bylo natočit reakce žen a jejich výběr, s kterým je posléze v sérii rozhovorů konfrontovali. Tato kampaň je pokračováním dlouhodobé linky komunikace značky, která neustále opakuje ženám, že jsou krásné nehledě na to, nakolik se podobají vyretušovaným kráskám z módních časopisů.



Experiment se natáčel v 5 městech po celém světě, v San Francisku, Šanghaji, Dillí, Londýně a v São Paolu. Asi není překvapením, že většina žen si vybrala vchod pro průměrné. Když si toto rozhodnutí měly obhájit, tak ho ale spíše litovaly. „Na krásnou nedosáhnu. Bez váhání jsem si vybrala průměrný (vchod)," uvedla mladá a atraktivní dívka z Šanghaje. Jiná žena se zamyslela přímo o důvodu svého výběru: „Rozhoduji se podle toho, čím jsem neustále bombardovaná, podle toho, co mi je předkládáno jako něco, co bych měla akceptovat? Nebo podle toho, čemu skutečně věřím?"

Morálním poučením spotu je samozřejmě to, že ženy jsou krásné dle toho, jak se samy cítí. Neměly by se přitom svazovat společenskými konvencemi. Jedná se o totožný motiv, jaký využila před dvěma lety fenomenální kampaň Real Beauty Sketches. Těžko říct, jestli se její úspěch podaří zopakovat.  V době psaní tohoto textu je video na americkém YouTube kanálu Dove jen několik hodin a má přes 5 tisíc zhlédnutí, ale zároveň počet „lajků" blížící se 10 % této hodnoty. To je minimálně relevantním náznakem toho, že i tato kampaň může mít značný virální efekt. S reklamním rozpočtem, který Dove do jeho šíření bezpochyby zapojí, nejsou jistě vyloučené počty zhlédnutí v řádech milionů.


Zdroj: Youtube Dove United States

Tip redakce:

Poznejte další kampaně, které pomáhají Dove budovat značku, jež věří ve skutečnou krásu žen.

Začněte s Real Beauty Sketches, jedním z nejsdílenějších reklamních videí všech dob.

Viralitu měla rozhodně i kampaň, v jejímž rámci Dove napálil grafiky upravující fotografie žen.

To, že se ženy podceňují, je dané už tím, co jim říkají jejich matky v dětství. Přečtěte si o tom v článku Dove ukazuje, co matky učí své dcery o kráse.

Velké shrnutí deseti let využití motivu real beauty" pak najdete v článku 10 let skutečné krásy v pojetí Dove.

Štítky dokumentu: Budování značky

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: