Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
  • Zvolte témata článků
    • Online marketing
      • E-Commerce
      • Google
      • Mobilní aplikace
      • Mobilní zařízení
      • PPC
      • Reklama online
      • SEO
      • Virální marketing
    • Sociální sítě
      • Facebook
      • Google+
      • Instagram
      • Kampaně na sociálních sítích
      • LinkedIn
      • Pinterest
      • Reklamy na Facebooku
      • Twitter
      • YouTube
    • Marketing
      • Budování značky
      • Content Marketing
      • Guerilla marketing
      • Marketing v neziskovém sektoru
      • Marketingové nástroje
      • Marketingový výzkum
      • Podpora prodeje
    • Praxe
      • Kreativní inspirace
      • Legislativa
      • Případové studie
      • Reportáže
      • Rozhovory
      • Tipy na akce
    • Public Relations
      • Formy PR
      • Interní komunikace
      • Krizová komunikace
      • Media Relations
      • Online PR
    • Video
      • Kreativní reklama
    • Smazat výběr
  • Zvolte období
    • Všechny
    • Poslední týden
    • Poslední měsíc
    • Poslední rok
8. 8. 2013 | Petr Michl

Sladké PR

Jak dnes upoutat pozornost médií? Stále populárnější cestou, jak zaujmout, je připravit akci v ulicích, která upoutá pozornost lidí, vše atraktivně zdokumentovat a pak teprve rozesílat tiskové zprávy. Kategorii, pro kterou se vžil název „PR stunt", rozhodně zvládá londýnská cukrářka Miss Cakehead.

Před necelými dvěma týdny využila až neanglicky horké počasí k tomu, aby zchladila návštěvníky zábavního parku Thorpe park sněhovou přeháňkou. Složenou ovšem ze zmrzlinových vloček s příchutí vanilky  a jahody. Samozřejmě sladký sníh nepadal úplně všude, ale na obzvláště fotogenickém místě před horskou dráhou označeném jako "Ice Scream Zone". Klientem byl v tomto případě Thorpe Park.






Rozhodně to není první z podobných akcí Miss Cakehead. Tato ukazuje, že když uděláte něco skutečně výjimečného, nemusíte se tím snažit zaujmou náhodné kolemjdoucí. V březnu tohoto roku se zaskvěl hotel v londýnském Soho tím, že velká část vybavení pokojů byla jedlá. Polštářek na posteli, kobereček pod ním, růže ve váze nebo truhla na podlaze – do toho všeho se šlo zakousnout. Celá akce byla projektem cukrovaru Tate & Lyle Sugars. Hosté měli po jediný den příležitost doslova se hotelem prokousat a mlsat na jeho výzdobě i nábytku.

 

Sladké PR neopustíme ani u posledního příkladu tohoto článku. Tentokrát se nejedná o dílo Miss Cakehead, umělkyní byla cukrářka Anabelle a jejím dílem byl necelých 180 centimetrů dlouhý dort ve tvaru hlavního hrdiny seriálu Dexter, Dextera Morgana. Ten je forenzní specialista v rámci miamského oddělení policie specializovaného na vyšetřování vražd, ve svém volném čase se přitom jeho záliby od práce příliš neliší – jako bonus k vyšetření případu pouze zločince sám odsoudí a usmrtí – improvizované popraviště je přitom vždy stůl, na které své oběti připoutá potravinářskou fólií. Přesně v této poloze byl aranžován i dort.


Zdroj: Photography copyright A J Pilkington / Manicks Productions Ltd

Je potřeba objasnit, že zadavatelem byla televizní stanice Fox, na které se Dexter vysílá. Tisková zpráva k začátku osmé série byla odeslaná novinářům v krabici společně s kouskem dortu, fotografiemi dortu jako celku i jeho dalších částí a také s parte Dextera Morgana. Tato série má totiž show uzavřít, a tak bude také koncem pro nejpopulárnějšího masového vraha v televizní historii.


Zdroj: Photography copyright A J Pilkington / Manicks Productions Ltd


Zdroj: Photography copyright A J Pilkington / Manicks Productions Ltd


Zdroj: Photography copyright A J Pilkington / Manicks Productions Ltd

Dort vážil 105 kilogramů a jeho výroba trvala více než 100 hodin. Pojmenován byl po Dexterově lodi, A Slice of Life. Před rozříznutím byl dort pochopitelně probodnut v hrudní oblasti a „kill room", kde se porcování odehrálo, byla stylově obalena v igelitu. Rozřezat všechnu tu práci byla jistě škoda, úspěch u novinářů byl však značný. Medializaci před desítkami milionů diváků pak zařídil Jimmy Kimmel ve své populární talk show, v níž ukazoval snímky s dortem Michealu C. Hallovi, který Dextera v seriálu ztvárňuje (ve videu níže od 1:30).


Zdroj: Photography copyright A J Pilkington / Manicks Productions Ltd


Zdroj: Photography copyright A J Pilkington / Manicks Productions Ltd


Zdroj: Photography copyright A J Pilkington / Manicks Productions Ltd


Zdroj: Photography copyright A J Pilkington / Manicks Productions Ltd¨

Zdroje: misscakehead.wordpress.com, evilcakehead.com,

 

Nahoru
Podobné články:
Aktuální články: