Shareaholic: Mobilní Facebook překonává jako zdroj návštěvnosti svou desktopovou verzi

26. 2. 2014 | Petr Michl

Mobilní Facebook je již většinovým zdrojem návštěvnosti stránek třetích stran. Platforma pro objevování a sdílení obsahu Shareaholic informuje ve své poslední zprávě, že 51 % referrrals přichází z mobilu.

Tato data lze srovnávat se zprávou té samé společnosti ze září. Při bližším pohledu je zřejmé, že s rostoucí uživatelskou bází roste i počet mobilních uživatelů:

  • Od září se počet návštěv z mobilní verze Facebooku zvýšil o 197 %.
  • Mobilní Facebook byl v lednu zdrojem 8,25 % návštěv na síti Shareaholic, která zahrnuje na více než 200 tisíc stránek s agregovanou návštěvností přes 250 milionů unikátních uživatelů.
  • Facebook byl na Shareaholic celkově v lednu zdrojem 16,21 % návštěv, v září to přitom bylo 10,37 %.

Marketingový manažer Shareaholic, Danny Wong, se vyjádřil pro Inside Facebook: „Tak dynamický růst traffic z mobilní verze Facebooku je úžasný. Skutečně to ukazuje směr, kterým se Facebook ubírá. Pokud se podíváte na Facebook Paper, je skvělý pro čtení dlouhého obsahu. A uživatelé dnes tráví více času na mobilu čtením obsahu, ke kterému je dovede Facebook. V mnoha ohledech je tomu tak díky algoritmu doporučujícímu příběhy ke čtení..."

Poučení je zřejmé. Mobilní verze stránek je dnes téměř povinností. To už bylo za poslední cca dva roky opakováno už mnohokrát, podobné statistiky nicméně ukazují, že dynamika přechodu na mobilní platformu pro činnosti dříve spojené primárně s desktopem je v tuto chvíli velice výrazná.

Zdroj: Inside Facebook, Blog Shareaholic


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: