Shareaholic: Facebook je zdrojem téměř čtvrtiny internetového trafficu

25. 7. 2014 | Petr Michl
24 - tolik procent internetového trafficu má na svědomí Facebook. Jaká je tato hodnota u Google+? Mizerných 0,06 %.

Tento článek dost pravděpodobně čtete díky prokliknutí odkazu na Facebooku. Rozhodně by to není nic ojedinělého. Dle nových dat analytické společnosti Shareaholic byl Facebook v červnu zdrojem 23,39 % veškerého internetového trafficu.

Data od Shareaholic přitom pochází z více než 300 tisíc stránek s více než 400 miliony unikátních návštěvníků měsíčně. Z této studie vychází Facebook jako dominantní platforma, přes kterou lidé objevují internetový obsah. Se zhruba čtvrtinovým výkonem je na druhém místě Pinterest a na třetí pozici je pak Twitter zodpovědný "jen" za 1 % trafficu.



Podívejte se na srovnání vývoje za období od června 2013 do června 2014, Facebook jako zdroj trafficu posílil o více než 150 %, o zhruba 70 % narostl i Pinterest. S výjimkou malého nárůstu u doporučovací služby StumbleUpon další sociální média z hlediska podílu na internetovém trafficu oslabují. Google+ například nemá zanedbatelná čísla, co se týče počtu uživatelů či počtu přihlášení. Ta jsou ovšem spojena například i s užíváním Gmailu nebo komentováním na YouTube, ne nutně se sledováním news feedu. O funkčnosti sociálního média přitom rozhoduje i to, nakolik pomáhá objevovat obsah jinde na internetu, a zde je Google+ extrémně nízko.



Facebook se stal ve srovnání s ostatními platformami zásadním zdrojem doporučení toho, jaký obsah máme na internetu konzumovat. Pokud pochází od našich přátel a známých, máme k nim evidentně velkou důvěru.

Zdroj: Blog Shareaholic

Štítky dokumentu: Facebook

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: