Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
  • Zvolte témata článků
    • Online marketing
      • E-Commerce
      • Google
      • Mobilní aplikace
      • Mobilní zařízení
      • PPC
      • Reklama online
      • SEO
      • Virální marketing
    • Sociální sítě
      • Facebook
      • Google+
      • Instagram
      • Kampaně na sociálních sítích
      • LinkedIn
      • Pinterest
      • Reklamy na Facebooku
      • Twitter
      • YouTube
    • Marketing
      • Budování značky
      • Content Marketing
      • Guerilla marketing
      • Marketing v neziskovém sektoru
      • Marketingové nástroje
      • Marketingový výzkum
      • Podpora prodeje
    • Praxe
      • Kreativní inspirace
      • Legislativa
      • Případové studie
      • Reportáže
      • Rozhovory
      • Tipy na akce
    • Public Relations
      • Formy PR
      • Interní komunikace
      • Krizová komunikace
      • Media Relations
      • Online PR
    • Video
      • Kreativní reklama
    • Smazat výběr
  • Zvolte období
    • Všechny
    • Poslední týden
    • Poslední měsíc
    • Poslední rok
25. 2. 2016 | Jakub Hort

Samotnému lajku odzvonilo, přichází Reakce

Na vaší Facebookovou zeď se valí vlna emocí. Tato sociální síť vypustila do celého světa rozšíření klasického tlačítka „To se mi líbí“ pod názvem „Reactions“ pro Android, iOS, deskopové počítače i mobilní web.

S testováním této radikální změny začal Facebook v říjnu, kdy CEO Mark Zuckeberg oznámil, že pilně pracují na možnostech, jak by uživatelé mohli daleko více vyjadřovat emoce. Lidé, kteří hlasitě požovali tlačítko „To se mi nelíbí“, byli ale velmi rychle odmítnuti. Nyní už na svých profilech můžeme sami vyzkoušet vítěznou variantu. Už nemusíme příspěvky pouze „lajkovat“, ale také pod obrázkem srdíčka označit jako „Super“, nebo různých podle emoji „Haha“, „Paráda“, „To mě mrzí“ a „To mě štve“. Podle příspěvku Marka Zuckerberga je prozatím nejoblíbenější emoce ta, kterou reprezentuje srdíčko.

 

Produktový manažer Sammi Krug v příspěvku na blogu uvádějícím „Reactions“ uvedl: „ Každý den chodí na Facebook lidé, aby zjistili, co se děje okolo nich a sami sdíleli příspěvky. Ty mohou být veselé, smutné, vtipné nebo provokativní. Naslouchali jsme vám a víme, že by mělo být více možností, jak rychle a jednoduše vyjádřit pocity, které ve vás příspěvky na zdi vyvolávají. A proto dnes uvádíme Reakce, rozšíření pro tlačítko „To se mi líbí“, které vám to umožní.“

 

Krug také zmínil, jaký dopad budou mít Reakce na news feed a jednotlivé stránky: „Našim cílem je zobrazovat v news feedu ty příspěvky, na kterých vám záleží. Když někdo využije některou z reakcí, tak z toho usoudíme, že chce vidět podobné příspěvky. Ze začátku bude jedno, jestli použijete reakci „Haha“ nebo „To mě mrzí“, ale do budoucna chceme zjistit, jak jednotlivé reakce vyvážit tak, aby každý viděl příspěvky, které doopravdy chce vidět. Domníváme se, že je to také příležitost pro podniky a vydavatele, kteří mohou nyní lépe zmapovat, jak lidé reagují na jejich obsah. Reakce budou mít stejný vliv na reklamu jako samotné lajky.“

S oslavou tohoto milníku přispěchal Chevrolet s novou online reklamou. V té oplakává zastaralý lajk, protože „nové Malibu musíte milovat, ne jen mít rádi“. Načasování této kampaně nemohlo být lepší. A protože Chevrolet vložil video také na Facebook, může zjistit, jaké pocity v lidech skutečně vyvolává.

 

 Zdroj: AdWeek, Facebook Newsroom

Nahoru
Podobné články:
Aktuální články: