Relaxujte s IKEA u jejího nového ASMR videa

9. 8. 2017 | Kristýna Vozková
IKEA jde s dobou. Vytvořila pro své klienty video v duchu nového relaxačního trendu zvaného ASMR. Už jste o něm slyšeli?

Poslouchejte ten uklidňující hebký zvuk, který vydává prostěradlo.“ Pokud jste ještě neslyšeli o ASMR, asi vám bude připadat nová reklama společnosti IKEA poněkud zvláštní. A také dost dlouhá. ASMR neboli Autonomous Sensory Meridian Response (samostatná smyslově-meridiánová reakce) je spojena s příjemnými a uklidňujícími pocity během poslouchání jistých zvuků. Jedná se o novodobou relaxační techniku, která je mnohými přirovnávána až k mozkovému orgasmu (braingasm). Bohužel ne na všechny tato technika funguje, na některé lidi mohou tyto zvuky - škrábání, klepání a šustění - působit rušivě až otravně.

Že se jedná o současný trend je patrné už z výsledků vyhledávání na YouTube. Tam se vám pro dotaz ASMR zobrazí neuvěřitelných 9 550 000 výsledků. Existují také speciální ASMR kanály, jako například ASMR Darling, který má k dnešnímu dni 895 391 odběratelů a celkem 136 555 622 zhlédnutí. Pokud tedy máte problém po náročném dni usnout, zkuste si pustit následující video. 

Nová kampaň s názvem „Oddly Ikea“ od newyorské pobočky agentury Ogilvy nabízí back-to-schol produkty pro vybavení studentských pokojů na vysokoškolských kolejích. Celou reklamou provází žena, kterou ale divák ani jednou nezahlédne celou. Jen slyší její uklidňující a tichý hlas, který hovoří o potřebě odpočinku po dlouhém a náročném dni. Poté postupně představuje jednotlivé produkty od pokrývek přes psací stůl až po poličky. Každé věci se pomalu dotýká a upozorňuje diváka na uklidňující zvuk při uhlazování pokrývky nebo při jemném ťukání na psací stůl. Během 25minutového videa slyšíme celou řadu jemných tichých zvuků, jako šustění, poklepávání, uhlazování, škrábání nebo mačkání. Všechny tyto zvuky by v divákovi měly vzbudit pocit relaxace a uklidnění.

Natáčeli jsme televizní reklamu pro produkty back-to-school a chtěli jsme ji rozšířit tak, aby byla vhodná i pro online obsah,“ uvedl kreativní ředitel agentury Ogilvy Della Mathew spolu se specialistou na komunikaci Kerri Homsherem a dodal:

„Věděli jsme, že jsou ASMR videa velmi populární, především mezi mladými lidmi. Dali jsme si zkrátka dva a dva dohromady. Naše produkty jsou navrženy tak, aby lidem pomáhaly v jejich každodenním životě. Naše řešení pro pokoje na kolejích by mělo pomoci studentům uvolnit se po dlouhém dni. Chtěli jsme vytvořit obsah, který by dělal to samé.“

Jelikož ani IKEA ani Ogilvy neměli navázanou spolupráci s žádnými YouTube influencery v oblasti ASMR, provedli předem pečlivý výzkum toho, jakým způsobem ASMR komunita vytváří a produkuje svá videa, aby si byli jisti, že jejich vlastní video bude dostatečně autentické. Mathew s Homsherem dále řekli:

„Tato videa korespondují s charakterem naší společnosti. Navíc formát ASMR vám umožní poukázat na přednosti vašich produktů uklidňujícím a příjemným způsobem, což se reklamě v TV vždy nepodaří. Doufáme, že díky videu sledující uvidí, že se IKEA snaží svým zákazníkům pomoci, aby jejich domov lépe fungoval. Ale především doufáme, že je přiměje si trochu zarelaxovat.“

V červenci IKEA představila reklamní spot back-to-school, který využíval influencery na Snapchatu k tomu, aby zaujal mileniály.

Ikea a Ogilvy také vytvořili krátké spoty zaměřené na jednotlivé produkty.

Doufáme, že jste si během sledování videí náležitě odpočinuli (nebo dokonce zdřímli) a že nepatříte k té skupině lidí, pro které ASMR představuje pouze nepříjemné vtíravé zvuky.

Zdroje: adweek.com, youtube.com, denik.cz

Štítky dokumentu: Kreativní reklama
Sdílejte tento článek:
Podobné články: