Reklamy v Instagram Stories už nejsou jen o budování značky. Mohou vám přinést návštěvnost nebo prodat zboží

14. 6. 2017 | Kristýna Vozková
Od navštívení webové stránky inzerenta nebo instalace aplikace nás nyní dělí jen „přejetí prstem“. Instagram Stories zavádí reklamy s přímou odezvou.  

Od svého zavedení v březnu letošního roku se staly reklamy na Instagram Stories pro inzerenty efektivní cestou k budování značky. Stories vidí denně více než 200 milionů lidí. Instagram chce však poskytovat obchodníkům stále lepší podmínky pro rozvoj jejich podnikání. Proto nyní začal oficiálně s prodejem reklamy s přímou odezvou.

Ta se zobrazuje ve Stories mezi příspěvky jednotlivých uživatelů a odkazuje na webové stránky inzerenta nebo do App Storu či Google Play, kde si může uživatel stáhnout inzerovanou aplikaci. Portál Ad Age před několika týdny uvedl, že Instagram tento typ reklam v rámci Stories testuje, nyní je již přístupný prostřednictvím samoobslužných nástrojů pro nákup reklam na Facebooku, Ads Manageru a Power Editoru nebo skrze Facebook advertising API.

Dosud byly reklamy v rámci Instagram Stories především nástrojem pro budování značky. Ze série reklam od Airbnb jste se tak mohli například díky sérii vertikálních videí ve Stories dozvědět, že v rámci ubytování přes tuto platformu si zároveň můžete objednat i to, že vás hostitel naučí připravovat polévku miso, která údajně stojí za dlouhověkostí tamních obyvatel. To, abyste šli na Airbnb, až budete plánovat dovolenou v Japonsku, už ale bylo na vás.  

Nyní Instagram umožní inzerentům nastavit pro reklamy cíle. Těmi může být například navštívení webové stránky, instalace aplikace, zhlédnutí videa nebo i jiná konverzní akce, jako přidání zboží do košíku. V našem příkladu by byl konverzí proklik na nabídku konkrétního japonského hostitele, co vám prozradí domácí recept na polévku miso.

Cíle pro reklamy jsou vcelku stejné jako ty, které jsou nyní dostupné v rámci běžných instagramových reklam a v reklamách na Facebooku. Snapchat uvedl svou vlastní verzi zvanou „goal-based bidding“ neboli nabídka založená na cíli. Instagram tak bude moci cíle použít k tomu, aby své reklamy zacílil na takové publikum, které je s nejvyšší pravděpodobností naplní.

Reklamy s přímou odezvou se příliš neliší od těch, které uveřejnil Instagram v lednu. Mohou obsahovat vertikální fotografii nebo video o maximální délce 15 sekund.  Možnosti cílení jsou standartní – věk, pohlaví, poloha nebo zájmy či historie nákupů.

V čem se tedy tento typ reklamy od stávající liší? Například tím, že je cena za reklamu určena za proklik, nikoliv na principu CPM. Značky si mohou vybrat z celé řady call to action, jako např. rezervovat ihned, kontaktovat, zjistit více, stáhnout, poslat zprávu, dozvědět se více, přihlásit se, začít s nákupem či sledovat více.

Hlavní předností tohoto reklamního formátu je pak to, že nemá za cíl pouze přilákat pozornost publika, ale má vám pomoci publikum rovnou přeměnit na vaše zákazníky.

Zdroje: marketingland.com, business.instagram.com

Štítky dokumentu: Instagram
Sdílejte tento článek:
Podobné články: