Reklama týdne: Volvo — ABC of Death

4. 11. 2016 | Nikola Šimíková
Studenti filmové akademie znovu natočili spec ad – tentokrát pro Volvo. Z pesimistického motivu smrti udělali humorné video.

Záběr z videa.

Klient:
Spec ad (se svolením Volvo)

Země: Německo

Tvůrci: Daniel Titz a Dorian Lebherz

Mladí tvůrci dosud nejlepší reklamy na whisky Daniel Titz a Dorian Lebherz udělali zadarmo velmi temnou reklamu pro Volvo. Zemře při ní rovnou 8 lidí, přitom jí ale nechybí humor. Nese příznačný název „ABC of Death“.

Přestože je Volvo charakteristické svou bezpečností, video má nádech smrti. Vlastně je tam smrt ukázaná hned v několika variantách — babička sražená před kostelem autobusem, tři oběšení na půdě, knihovna padající na paní domu... Docela ironie. Ale se skvělou závěrečnou pointou. Zbrusu nový model tmavě červeného Volvo přijíždí k přechodu, kde zrovna prochází pejskař, a v tom dostane řidič infarkt! Skončí to taky jako předchozí nešťastné momenty? Naštěstí ne. Volvo má totiž automatický brzdný systém!

Děj ještě umocňuje hudba, jejíž slova byla napsaná na míru a vyprávějí celý příběh. A titulek na konci videa „V is for Volvo who knows how to cheat“ („V jako Volvo, které ví jak podvádět“ - pozn. red.) je už jen třešnička na dortu.

Motivem děje byla studentům kniha The Gashlycrumb Tinies od Edward Goreye, ve které vypráví příběhy 26 dětí (jména mají podle písmen abecedy) a jejich příčiny úmrtí. Proto název videa „ABC of Death(tedy „Abeceda smrti“).

Tito studenti Baden-Württemberské filmové akademie vstoupili do virálního světa už minulý rok, kdy natočili v rámci svého studentského projektu dech beroucí spec ad na pro značku whisky Johnnie Walker s názvem „Dear Brother“. Video s příběhem dvou bratrů putujících skotskou krajinou je považováno za jednu z nejlepších reklam na whisky vůbec.

Záběr z videa. 

Tentokrát se Lebherz a Titz značky na povolení natočit spot s jedním z jejich ještě nepředstavených vozů zeptali. Volvo dalo projektu zelenou a teď se můžou už jen pýřit nad dosavadními počty zhlédnutí tohoto skvělého videa.

 

Tip redakce:

Spec ad je video působící jako reklama, kdy ale autoři nejsou placeni samotnou značkou. Snaží se naopak videem zaujmout potenciální klienty, a získat tak placenou práci. Je to tedy spíše reklama na ně samotné. Někteří praxi spec ads ale kritizují. Přečtěte si o tom v článku „Muž vyzkoušel praxi ze světa marketingu v jiných odvětvích. Nedostal „na zkoušku" ani snídani.“ 

Štítky dokumentu: Kreativní reklama YouTube
Sdílejte tento článek:
Podobné články: