Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
  • Zvolte témata článků
    • Online marketing
      • E-Commerce
      • Google
      • Mobilní aplikace
      • Mobilní zařízení
      • PPC
      • Reklama online
      • SEO
      • Virální marketing
    • Sociální sítě
      • Facebook
      • Google+
      • Instagram
      • Kampaně na sociálních sítích
      • LinkedIn
      • Pinterest
      • Reklamy na Facebooku
      • Twitter
      • YouTube
    • Marketing
      • Budování značky
      • Content Marketing
      • Guerilla marketing
      • Marketing v neziskovém sektoru
      • Marketingové nástroje
      • Marketingový výzkum
      • Podpora prodeje
    • Praxe
      • Kreativní inspirace
      • Legislativa
      • Případové studie
      • Reportáže
      • Rozhovory
      • Tipy na akce
    • Public Relations
      • Formy PR
      • Interní komunikace
      • Krizová komunikace
      • Media Relations
      • Online PR
    • Video
      • Kreativní reklama
    • Smazat výběr
  • Zvolte období
    • Všechny
    • Poslední týden
    • Poslední měsíc
    • Poslední rok
4. 11. 2016 | Nikola Šimíková

Reklama týdne: Volvo — ABC of Death

Záběr z videa.

Klient:
Spec ad (se svolením Volvo)

Země: Německo

Tvůrci: Daniel Titz a Dorian Lebherz

Mladí tvůrci dosud nejlepší reklamy na whisky Daniel Titz a Dorian Lebherz udělali zadarmo velmi temnou reklamu pro Volvo. Zemře při ní rovnou 8 lidí, přitom jí ale nechybí humor. Nese příznačný název „ABC of Death“.

Přestože je Volvo charakteristické svou bezpečností, video má nádech smrti. Vlastně je tam smrt ukázaná hned v několika variantách — babička sražená před kostelem autobusem, tři oběšení na půdě, knihovna padající na paní domu... Docela ironie. Ale se skvělou závěrečnou pointou. Zbrusu nový model tmavě červeného Volvo přijíždí k přechodu, kde zrovna prochází pejskař, a v tom dostane řidič infarkt! Skončí to taky jako předchozí nešťastné momenty? Naštěstí ne. Volvo má totiž automatický brzdný systém!

Děj ještě umocňuje hudba, jejíž slova byla napsaná na míru a vyprávějí celý příběh. A titulek na konci videa „V is for Volvo who knows how to cheat“ („V jako Volvo, které ví jak podvádět“ - pozn. red.) je už jen třešnička na dortu.

Motivem děje byla studentům kniha The Gashlycrumb Tinies od Edward Goreye, ve které vypráví příběhy 26 dětí (jména mají podle písmen abecedy) a jejich příčiny úmrtí. Proto název videa „ABC of Death(tedy „Abeceda smrti“).

Tito studenti Baden-Württemberské filmové akademie vstoupili do virálního světa už minulý rok, kdy natočili v rámci svého studentského projektu dech beroucí spec ad na pro značku whisky Johnnie Walker s názvem „Dear Brother“. Video s příběhem dvou bratrů putujících skotskou krajinou je považováno za jednu z nejlepších reklam na whisky vůbec.

Záběr z videa. 

Tentokrát se Lebherz a Titz značky na povolení natočit spot s jedním z jejich ještě nepředstavených vozů zeptali. Volvo dalo projektu zelenou a teď se můžou už jen pýřit nad dosavadními počty zhlédnutí tohoto skvělého videa.

 

Tip redakce:

Spec ad je video působící jako reklama, kdy ale autoři nejsou placeni samotnou značkou. Snaží se naopak videem zaujmout potenciální klienty, a získat tak placenou práci. Je to tedy spíše reklama na ně samotné. Někteří praxi spec ads ale kritizují. Přečtěte si o tom v článku „Muž vyzkoušel praxi ze světa marketingu v jiných odvětvích. Nedostal „na zkoušku" ani snídani.“ 

Nahoru
Podobné články:
Aktuální články: