Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
  • Zvolte témata článků
    • Online marketing
      • E-Commerce
      • Google
      • Mobilní aplikace
      • Mobilní zařízení
      • PPC
      • Reklama online
      • SEO
      • Virální marketing
    • Sociální sítě
      • Facebook
      • Google+
      • Instagram
      • Kampaně na sociálních sítích
      • LinkedIn
      • Pinterest
      • Reklamy na Facebooku
      • Twitter
      • YouTube
    • Marketing
      • Budování značky
      • Content Marketing
      • Guerilla marketing
      • Marketing v neziskovém sektoru
      • Marketingové nástroje
      • Marketingový výzkum
      • Podpora prodeje
    • Praxe
      • Kreativní inspirace
      • Legislativa
      • Případové studie
      • Reportáže
      • Rozhovory
      • Tipy na akce
    • Public Relations
      • Formy PR
      • Interní komunikace
      • Krizová komunikace
      • Media Relations
      • Online PR
    • Video
      • Kreativní reklama
    • Smazat výběr
  • Zvolte období
    • Všechny
    • Poslední týden
    • Poslední měsíc
    • Poslední rok
10. 3. 2016 | Petr Michl

Reklama týdne: Under Armour — Rule Yourself | Michael Phelps

Klient: Under Armour

Agentura: Droga5

Země: USA

Žijeme ve světě, kde se mezi influencery a celebrity dostávají čím dál častěji lidé bez nějakého zvláštního nadání. Hvězdy YouTube se rodí a umírají bez toho, aniž byste mohli říct, co kdo dělal tak výrazně jiného či lepšího oproti ostatním. V protikladu k tomu stojí stále fenomenální sportovci. A ač se to tak někdy nemusí nutně zdát, za tím, co v jejich podání vypadá jednoduše, stojí tisíce hodin dřiny. V nové reklamě značky Under Armour to dokazuje Michael Phelps.

Ten je legendou závodního plavání a zároveň i jedním z historicky nejlepších olympioniků vůbec. Je dokonce tím nejúspěšnějším, co se týče počtu získaných medailí. Ve své sbírce jich má 22 a z toho 18 zlatých. Problém s jeho sportovním odvětvím ovšem je, že skutečně velké mediální pozornosti se mu dostává právě jen v době klání pod pěti olympijskými kruhy. Letní olympiáda v Rio de Janeiro je ovšem za dveřmi a značka sportovního zboží Under Armour proto hodlá Michaela Phelpse skutečně prodat. V minutu a půl dlouhém klipu z dílny agentury Droga5 mu dokonce svým způsobem staví pomník.

Na plavcích obvykle nevidíte pot. S koupací čepicí a brýlemi vypadají jako napůl lidi, napůl roboti stvoření pro pohyb ve vodě. Spot ukazuje i odvrácenou stranu přípravy. Rehabilitace zad masáží s pomocí baněk připomíná středověkou torturu. Bolí i trénink v posilovně a vlastně i pravidelné ranní vstávání, nemluvě o nespočtu odplavaných bazénů.  Tvář zarostlého Michaela Phelpse značí únavu, ale i odhodlání. To, co předvedete v záři reflektorů, trvá chvíli. Jak zdůrazňuje claim kampaně Under Armour, ve skutečnosti je to ale zejména o tom, co děláte pravidelně v temnotě. Jen to vás dostane na výslunní: It's what you do in the dark, that puts you in the light."

Hudební podkres v podobě písně Last Goodbye od The Kills pak naznačuje, že půjde pro Phelpse o poslední olympiádu.  Temný a nostalgický spot je poctou sportovní legendě připravující se na své poslední velké tažení. Tato reklama není skvělou prací jen díky svému bezchybnému a emotivnímu provedení, ale i díky tomu, že Under Armour je od svých počátků tvrdou značkou oceňující dřinu. Díky umu agentury Droga5 a reklamám s baletkou Misty Copeland či modelkou Gisele Bündchen se ale oprostila v myslích zákazníků od primární spojitosti s bojovými sporty. Tribut tvrdosti a odhodlání Michaela Phelpse v tom odkazu jen pokračuje. To, že nejde jen o obyčejnou reklamu, ale zároveň i o výjimečné dílo plné emocí dokládá například i dojetí snoubenky Michaela Phelpse, Nicole, v okamžiku, kdy spolu uviděli finální spot poprvé.



Kam dál?

Práci agentury Droga5 považujeme dlouhodobě za jednu z nejlepších ve světové reklamě. Připomeňte si její majstrštyk v podobě nikdy nevytvořené reklamy pro Super Bowl v článku Neexistující reklama týdne: Newcastle Brown Ale exceluje v „co kdyby" marketingu.

Nahoru
Podobné články:
Aktuální články: