Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
  • Zvolte témata článků
    • Online marketing
      • E-Commerce
      • Google
      • Mobilní aplikace
      • Mobilní zařízení
      • PPC
      • Reklama online
      • SEO
      • Virální marketing
    • Sociální sítě
      • Facebook
      • Google+
      • Instagram
      • Kampaně na sociálních sítích
      • LinkedIn
      • Pinterest
      • Reklamy na Facebooku
      • Twitter
      • YouTube
    • Marketing
      • Budování značky
      • Content Marketing
      • Guerilla marketing
      • Marketing v neziskovém sektoru
      • Marketingové nástroje
      • Marketingový výzkum
      • Podpora prodeje
    • Praxe
      • Kreativní inspirace
      • Legislativa
      • Případové studie
      • Reportáže
      • Rozhovory
      • Tipy na akce
    • Public Relations
      • Formy PR
      • Interní komunikace
      • Krizová komunikace
      • Media Relations
      • Online PR
    • Video
      • Kreativní reklama
    • Smazat výběr
  • Zvolte období
    • Všechny
    • Poslední týden
    • Poslední měsíc
    • Poslední rok
22. 1. 2016 | Petr Michl

Reklama týdne: Nissan – Shoulders of Giants



Klient: Nissan

Agentura: TBWAChiatDay

Země: USA

Vzdát v reklamě hold konkurenci a nemyslet to ironicky, to už chce odvahu. Nový spot Shoulders of Giants, který propaguje pick-up Nissan Titan XD, tak činí s velkou grácií. Přitom stejně ale vychází ze spotu jako auto budoucnosti právě Nissan.

Premisa reklamy z dílny TBWAChiatDay vychází z toho, že každý měl v životě vzory, které ho posunuly vpřed. Všichni jsme měli nějakého obra. Někoho, kdo vzpřímeně stál, kdo nám ukázal, jak být tím, kým se můžeme stát, a jak se tam dostat." říká voicover doprovázející hrdinské záběry hasičů, astronautů, hráče amerického fotbalu s trenérem, jenž jde příkladem, i staršího kluka při dětských rošťárnách, který pomůže svému kamarádovi vylézt na skálu a přiměje ho i překonat strach a skočit do vody.

Do té chvíle je to jen emotivní reklama protkaná skvělou filmařinou. O několik stupňů výše ji posouvá závěr spotu, kdy se komentář přesouvá od vzorů z masa a kostí k těm z plechu: „Těm, co před námi prošlapali cestu — Chevy, Ford, Dodge  – děkuji. Vidíme teď cestu vpřed." Hold vzdaný Chevroletu a dalším dvěma americkým značkám spojený se záběry na jejich ikonické trucky postrádá jakýkoliv náznak sarkasmu, jde o upřímné poděkování.

Viceprezident komunikace značky Nissan pro severní Ameriku to okomentoval pro portál Adweek: Toto bylo o upoutání pozornosti lidí k tomu, že se také hlásíme o místo u stolu. Je skutečností, že naši konkurenti jsou touto kategorií a jsou zodpovědní za rozvoj kultury trucků. Prokázali jsme jim tak respekt, abychom ho dostali a zahájili konverzaci."


Daný cíl se jim rozhodně podařilo naplnit. Reklama je pro svůj neobvyklý přístup komentována nejen v oborových médiích, ale ne zrovna typicky i v těch automobilových. A především má velký ohlas i mezi veřejností. Na YouTube má za pár dní již přes 2 miliony zhlédnutí. Někdy se zkrátka vyplatí nemluvit jen o sobě i v reklamách.

Nahoru
Podobné články:
Aktuální články: