Reklama týdne: Nissan – Shoulders of Giants

22. 1. 2016 | Petr Michl
Vzdát v reklamě hold konkurenci a nemyslet to ironicky, to už chce odvahu. Nový spot Nissanu chválí Dodge, Chevrolet a Ford, a činí tak s nevídanou grácií.



Klient: Nissan

Agentura: TBWAChiatDay

Země: USA

Vzdát v reklamě hold konkurenci a nemyslet to ironicky, to už chce odvahu. Nový spot Shoulders of Giants, který propaguje pick-up Nissan Titan XD, tak činí s velkou grácií. Přitom stejně ale vychází ze spotu jako auto budoucnosti právě Nissan.

Premisa reklamy z dílny TBWAChiatDay vychází z toho, že každý měl v životě vzory, které ho posunuly vpřed. Všichni jsme měli nějakého obra. Někoho, kdo vzpřímeně stál, kdo nám ukázal, jak být tím, kým se můžeme stát, a jak se tam dostat." říká voicover doprovázející hrdinské záběry hasičů, astronautů, hráče amerického fotbalu s trenérem, jenž jde příkladem, i staršího kluka při dětských rošťárnách, který pomůže svému kamarádovi vylézt na skálu a přiměje ho i překonat strach a skočit do vody.

Do té chvíle je to jen emotivní reklama protkaná skvělou filmařinou. O několik stupňů výše ji posouvá závěr spotu, kdy se komentář přesouvá od vzorů z masa a kostí k těm z plechu: „Těm, co před námi prošlapali cestu — Chevy, Ford, Dodge  – děkuji. Vidíme teď cestu vpřed." Hold vzdaný Chevroletu a dalším dvěma americkým značkám spojený se záběry na jejich ikonické trucky postrádá jakýkoliv náznak sarkasmu, jde o upřímné poděkování.

Viceprezident komunikace značky Nissan pro severní Ameriku to okomentoval pro portál Adweek: Toto bylo o upoutání pozornosti lidí k tomu, že se také hlásíme o místo u stolu. Je skutečností, že naši konkurenti jsou touto kategorií a jsou zodpovědní za rozvoj kultury trucků. Prokázali jsme jim tak respekt, abychom ho dostali a zahájili konverzaci."


Daný cíl se jim rozhodně podařilo naplnit. Reklama je pro svůj neobvyklý přístup komentována nejen v oborových médiích, ale ne zrovna typicky i v těch automobilových. A především má velký ohlas i mezi veřejností. Na YouTube má za pár dní již přes 2 miliony zhlédnutí. Někdy se zkrátka vyplatí nemluvit jen o sobě i v reklamách.

Štítky dokumentu: Kreativní reklama
Sdílejte tento článek:
Podobné články: