Reklama týdne: Krutá pravda o mateřství a fotoknihách

21. 10. 2016 | Nikola Šimíková
Nedostatek spánku, šípy létající po obýváku, dítě padající ze střechy... Nový virál ukazuje, že i přitom jde vytvářet rodinné fotoknihy.

Hlavní hrdinka videa


Klient:
Chatbooks

Země: USA

Agentura: The Harmon Brothers

„Jste matka a chcete být skvělá matka? Zvládnete vytvořit fotoknihu za minutu? Ne? Pak vás zachrání Chatbooks!“ To je hlavní poselství videa s názvem „Stop Wasting Hours Making Photo Books. This One Takes 1 Minute,“ Bylo zveřejněno teprve před pár dny (17. 10. 2016), ale už má na Facebooku přes 4 miliony zhlédnutí a 66 tisíc sdílení. Za reklamou stojí The Harmon Brothers, mistři virálů, kteří se specializují na dlouhá několikaminutová videa vysvětlující složité produkty, které ovšem ani na vteřinu nenudí. A tím je i nový spot propagující fotoknihy Chatbooks.

Ve videu strhaná třicátnice (představovaná americkou herečkou Lisou Valentine Clark - pozn. red.) bez servítek vypráví o svých každodenních činnostech v roli matky. Muži mohou mít problémy ji stíhat a snažit se pochopit absurdní, byť reálné situace a ženy zřejmě jen souhlasně přitakávají. Je to, jak se sama tituluje, matka z reálného života zažívající reálné problémy, které ale zvládá s naprostým přehledem. „Místo, aby se hroutila a stresovala z toho všeho, co se kolem ní děje, přizpůsobuje se situaci. Je to ta skvělá kamarádka, kterou byste si přáli,“ popisuje hlavní hrdinku videa marketingová ředitelka společnosti Chatbooks Rachel Hofstetter.

Nevinný začátek, který zřejmě zaujme především mužské diváky, se vyvine v domácí drama: zahánění hladu proteinovými tyčinkami, protože na jídlo není čas, nedostatek spánku, zničené vidličky, šípy létající po obýváku, dítě padající ze střechy...

Usměvavá máma ale celou domácnost zvládá s přehledem a ještě u toho dokáže svá dítka fotit a vytvářet jedno fotoknihu za druhou. Léta praxe? Možná, ale především využití mobilní aplikace, která jí usnadňuje život; minimálně co se týče zpracování fotek. Rozhodně totiž, jak sama s jistou ironií v hlase vysvětluje, nemá čas sedět hodiny u počítače a hrát si s PhotoShopem. „Vytváření fotoknih je otrava,“ prohlašuje rozhodně. Dodává, že upravování fotek je pro matky, které na to mají čas, a ty neexistují.

Ty ostatní pak můžou používat mobilní aplikaci Chatbooks, která fotky upraví a utřídí do fotoknih, které za pouhých 8 USD (což je mimochodem cena za plíny) vytiskne, a dodá až domů. Aplikace automaticky stahuje vždy třicet fotek nahraných uživatelem na Instagram a požádá ho o schválení připravené fotoknihy. Je dostupná pro Android i iPhone a výhodou je, že proces objednávky je velmi jednoduchý a rychlý; trvá přibližně 1 minutu, jak je zdůrazněno i ve videu.

Aplikace Chatbooks vznikla na základě reálných zkušeností – spoluzakladatelkou firmy je Vanessa Quigley, která je matkou sedmi dětí, takže sama ví, o čem matka ve videu mluví. O funkčnosti a efektivitě služby hovoří i prodeje. Za prvních 18 měsíců se prodalo bez jakékoliv reklamy již přes milion fotoknih. Počkejme si, jaký efekt bude mít toto první promo video!

Kam dál?

Nenechte si ujít ani další díla The Harmon Brothers, třeba to o dámě doporučující sprej proti zápachu na toaletě Poo-Pouri (Girls Don't Poop).



Vrcholem virálního pojetí fekální tématiky je ovšem spot propagující stoličku na záchod s jednorožcem kadicím duhu. Podívejte se na něj v článku Squatty Potty. Když jednorožec vylučuje duhu, nemůže to být nechutné.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: