Reklama týdne: Honda se chlubí svou historií v kreativním videu vystříhaném z kousků papíru

25. 9. 2015 | Petr Michl
Reklama s uměním se potkává spíše ve výjimečných případech. Honta to opět dokázala.

 


Klient: Honda

Země:
USA

Produkce: RPA

Honda už dříve dokázala, že se se svou historii může chlubit a navíc to umí udělat mimořádně kreativní způsobem. Její nový počin vytvořený zkušeným týmem agentury RPA spadá také přesně do kategorie, kde se reklama potkává s uměním.

Animovaný spot  s výstižným názvem Paper využívá stop-motion animaci slepující ilustrace mnoha umělců, kteří zachytili dějiny japonské značky od úplných počátků až po současnost. První záběry tak zobrazují motor, jejž vytvořil zakladatel značky Soičiro Honda jako zdroj pohonu pro kolo své ženy. Další snímky pak procházejí vývojem motocyklů přes automobily, závodní vozy až po současné výstřelky technologické robotiky.



Reklama debutovala v neděli při úvodních zápasech ligy amerického fotbalu NFL.  Při dvouminutové stopáži  a 4 opakováních se přitom cena za odvysílání mohla dle The Verge blížit 5 milionům dolarů. Ač byl přístup k tvorbě ve své podstatě velmi spartánský, nejednalo se také o levnou záležitost. Realizace trvala několik měsíců a účastnili se jí desítky ilustrátorů.

Při vytváření spotu nebyly použity žádné pokročilé umělé efekty. Stovky ilustrací byly slepovány záběr po záběru na jednom velkém stole, který svým způsobem posloužil jako mapa vývoje značky. Vše se přitom točí okolo motoru - od spolehlivé spalovací klasiky až po tryskové motory a pohon na elektřinu. Poctivost přístupu značky dokresluje i to, že podkladem, na kterém se ilustrace mění, jsou inženýrské nákresy z Hondy.

Symbolem týmové spolupráce vedoucí k úspěchu pak můžou být páry rukou, které se míhají v záběrech v jednom okamžiku. Ve scéně v pit stopu formule 1 nebo při závěrečné kompletaci loga značky jich je vidět až 8. Sloganem reklamy je  You never know where a dream will lead you," tedy v překladu: „Nikdy nevíš, kam tě sen zanese."  Toto velké papírové dobrodružství ho naplňuje doslovně, a působí tak jako skvělá připomínka tradice a hodnot značky, která ovšem nepostrádá ani velký smysl pro dobrodružství.

Plně doporučujeme i video přibližující tvorbu spotu.

Zdroj: PR News Wire


Tip redakce:

Toto není první reklama Hondy zachycující historii japonské značky s pomocí stop motion ilustrace. Neméně mistrným spotem je i ten nesoucí název Hands" z roku 2013. Podívejte se na něj zde

Štítky dokumentu: Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: