Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
  • Zvolte témata článků
    • Online marketing
      • E-Commerce
      • Google
      • Mobilní aplikace
      • Mobilní zařízení
      • PPC
      • Reklama online
      • SEO
      • Virální marketing
    • Sociální sítě
      • Facebook
      • Google+
      • Instagram
      • Kampaně na sociálních sítích
      • LinkedIn
      • Pinterest
      • Reklamy na Facebooku
      • Twitter
      • YouTube
    • Marketing
      • Budování značky
      • Content Marketing
      • Guerilla marketing
      • Marketing v neziskovém sektoru
      • Marketingové nástroje
      • Marketingový výzkum
      • Podpora prodeje
    • Praxe
      • Kreativní inspirace
      • Legislativa
      • Případové studie
      • Reportáže
      • Rozhovory
      • Tipy na akce
    • Public Relations
      • Formy PR
      • Interní komunikace
      • Krizová komunikace
      • Media Relations
      • Online PR
    • Video
      • Kreativní reklama
    • Smazat výběr
  • Zvolte období
    • Všechny
    • Poslední týden
    • Poslední měsíc
    • Poslední rok
9. 2. 2017 | Petr Michl

Reklama s černochem vyvolala pozdvižení i na Slovensku. Firma vrací peníze rasistům

Retailový řetězec Lidl si nedávno ověřil, že černoch v roli modela v jejich letáku některým „obyčejných Čechům“ vadí. Prodejce fitness oblečení Nebbia nyní poznává, že to samé se dá říct i o Slovácích.

Nebbia je slovenská značka z Žiliny, která vznikla již v roce 1997 a dnes působí ve 40 zemích. Její facebooková stránka má více než 100 tisíc fanoušků, které zásobuje především příspěvky, v nichž figuruje její zboží: tedy sportovní oblečení určené primárně do posilovny. V pátek 3. února publikovala fotografii, na které je modelka v zelených legínách a tílku a model v šedivých teplákách a elastickém růžovém tričku. Model se jmenuje Dennis a je to černoch. A přesně tento fakt rozčílil řadu lidí doslova doběla. V komentářích pod fotografií se střídají urážlivé rasistické výlevy s hlasy rozumu, které je uklidňují.

 

„Dennisa, který byl na fotce, jsme uveřejnili na našem Facebooku několikrát. Dokonce i na naší hlavní facebookové stránce Nebbia, kde máme více než 100 tisíc fanoušků! Nikdy tam nebyla jediná negativní reakce, tak proč teď?“ řekl Denníku N  zakladatel společnosti Pecko. V emotivním blogu na stránkách Nebbie pak dodal:

„Člověk, který je na naší fotce, je náš dobrý přítel Dennis. Je to Evropan, stejně jako ty. Má vysokoškolské vzdělání, postavu, jakou ty mít nikdy nebudeš, doma krásnou ženu (je bílá a blond). Dennisova fantastická postava a sportovní výsledky byly důvodem, proč jsme si ho vybrali do našeho týmu. Stalo se tak více než před rokem. Za tu dobu získal Dennis PRO kartu, absolvoval s ní několik závodů (FIBO, Arnold Classics) a my jsme si ani jednou neuvědomili, že má pleť tmavé barvy. Je to jen Dennis, náš kamarád."

Některé firmy by se možná pozastavovaly nad tím, kteří z rasistů v komentářích jsou skutečně zákazníci značky, a podle toho by postupovaly dál. Nebbia zvolila jiný přístup založený na hodnotách. Ti, co nadále nechtějí nosit oblečení této značky, ho mohou vrátit a získat náhradu plné ceny. Přihlásit se o ni ovšem musí přes e-mailovou adresu somrasista@nebbia.sk.

Společnost adresovala takovýmto zákazníkům tuto zprávu:

„Vrátíme vám peníze v plné výši vašeho nákupu, přičemž je nám jedno, zda máte tričko rok, nebo deset let. Nechceme, aby naše oblečení nosili lidé, kteří v sobě mají rasovou nenávist.”

A dost možná je to přesně to řešení, co zavře ústa rasistům a oddělí ty, co jen tlučou „špačky“ a černochy ve virtuálním prostředí, od těch, kteří patří mezi opravdové zákazníky značky.

Kam dál?


Připomeňte si kauzu Lidlu v článku Černoch v letáku není problémem. Lidl brilantně odpověděl na rasistické stížnosti zákazníků.

Nahoru
Podobné články:
Aktuální články: