Reklama míří už i na Messenger

13. 7. 2017 | Jakub Hort
Messenger se stává dalším místem, kam Facebook míří se svými reklamními formáty. Ty se budou podobat těm, které běžně vídáme v News Feedu.

Facebook rozšiřuje možnosti reklamních sdělení a marketéři si již velmi brzy budou moci zakoupit prostor v jeho chatovací aplikaci Messenger.

Test této novinky začal již na počátku tohoto roku. Dostala se ale pouze k uživatelům Austrálie a Thajska. Nyní je podle příspěvku na blogu Facebooku jasné, že již velmi brzy bude možné kupovat reklamu v Messengeru po celém světě.

Tyto reklamy vypadají velmi podobně jako ty, na které již uživatelé pravidelně naráží ve svém News Feedu. Na stejné bázi využívají i cílení reklam. „To znamená, že nevyužíváme k cílení reklam soukromé zprávy uživatelů,“ řekl Ted Helwick, produktový manažer pro Messenger ads. Pravdou je, že uživatelé berou svůj inbox více soukromě než News Feed, který se sponzorovanými příspěvky hemží. Když Facebook začal tuto novinku testovat, měl velké obavy z reakce lidí na další narušení jejich soukromí. Ostatně u WhatsAppu čekal po jeho akvizici s testy reklamních zpráv dva roky.

Marketéři mohou nyní využít v Messengeru tento reklamní formát anebo sponzorované zprávy, které je možné zaslat lidem, jež se již se stránkou dříve spojili skrze tuto aplikaci. Tento formát je možné využít také jako doplněk k „Click to Messenger“ kampaním, které vedou do Messengeru uživatele z Facebooku nebo Instagramu. Facebook zpřístupní reklamy v Ads Manageru a Power Editoru během příštího měsíce.

Hlavní motivací Facebooku k tomuto kroku je již velmi malý manévrovací prostor pro reklamy v News Feedu pro  a hledání alternativ k udržení nastaveného růstu. Messenger využívá měsíčně 1,2 miliardy lidí, kteří přinesou do kapsy sítě Marka Zuckerberga další reklamní příjmy.

Zdroje: Recode, Facebook Business

Štítky dokumentu: Facebook Reklamy na Facebooku
Sdílejte tento článek:
Podobné články: