Reebok radí Donaldu Trumpovi, kdy je v pořádku někomu pochválit formu

18. 7. 2017 | Petr Michl
Reebok školí Trumpa v etice chování. Připravil mu schéma, které mu radí, že kompliment: „Jste v tak skvělé formě. Krásná,“ se nemusí hodit nejen na státní návštěvě, ale třeba i při představování se tchýni.

Reebok je značka, která pomáhá svým zbožím lidem, kteří se snaží vylepšit svou fyzickou kondici. Asi proto cítí, že má oprávnění mluvit o tom, kdy je vhodné ji někomu pochválit. Dle Reebok není například v pořádku pochválit formu první dámy prezidenta hostitelské země, a to ani, když jste sám prezidentem světové velmoci.

Naráží při tom samozřejmě na návštěvu prezidenta USA Donalda Trumpa ve Francii  z minulého týdne. U oficiálního setkání Donalda Trumpa s Emmanuelem Macronem před pařížskou Invalidovnou, kde je pohřben například Napoleon Bonaparte, pronesl při letmém setkání k jeho ženě Brigitte: „Jste v tak skvělé formě. Krásná.“

Pro kontext je třeba dodat, že Brigitte Macronová je o 25 let starší než její manžel. Sám Trump má věkový rozdíl v manželském svazku obráceně, jeho žena Melanie je o 24 let mladší. Tato hláška pronesená před opuštěním s manželek se slovy: „Běžte se dobře bavit," si odnesla nejen v sociálních médiích řadu pobouřených reakcí. 


Video události zhlédnete kliknutím na obrázek. Zdroj: Reuters

Většina chápala Trumpovo vyjádření v kontextu řady jeho sexistických výroků, včetně skandální nahrávky uniklé na podzim loňského roku, v níž se Trump chvástal, že může ženy líbat a osahávat (včetně intimních partií), jak se mu zlíbí, protože je slavný. Tentokrát se aktuální prezident USA zdržel přehnaného fyzického kontaktu, ale svou netaktnost dokázal projevit měrou vrchovatou i pouze verbálně.

Reebok mu proto sestavil schéma publikované na oficiálním Twitter účtu značky. V něm radí, v jakém případě by byla slova Donalda Trumpa vhodná. Rozhodně ne, pokud jste světový lídr zdravící se s chotí hlavy státu.

Zmíněná slova není vhodné říkat také neznámým ženám ve výtahu, v posilovně, ve frontě na kávu ani při představování se vaší tchýni. Dle Reeboku se to snese tak v případě, když po desítkách let objevíte své akční figurky z mládí a ony jsou nepoškozené.

Reebok má rozhodně jednu z největších zkušeností s fitness marketingem zaměřeným na ženy. Odráží se to i na popularitě zmíněného tweetu, které má v době publikace článku přes 85 tisíc lajků a přes 50 tisíc retweetů. Přesto ale cítíme v postoji Reeboku jistou hypersenzitivitu, která může být v některých životních situacích (nikoliv na státní návštěvě) na škodu. Každopádně se nám zdá, že šanci na šťavnatý komentář prováhala některá ze značek lepidel. Závěrečné loučení prezidentů Trumpa s Macronem totiž skutečně připomíná nedůstojné macho cvičení s hrou na to, kdo pustí první stisk ruky, a dal by se z něj lehce vytěžit produktově relevantní vtip. Dokonce v tomto případě i souhlasíme s Luďkem Staňkem, dle kterého by se mohlo vysílat klidně na kanálu Prima Zoom v pořadu o vymezování role primátů.



Kam dál?

Je pro značky vůbec vhodné vybírat si politické strany nebo kandidáty, kterým fandíte? U all-catch značek s širokou cílovou skupinou je to vždy ošidné.  Přesvědčil se o tom konkurent Reeboku, když v loňském listopadu vyjádřil sympatie aktuálnímu prezidentovi USA po jeho zvolení.



Přečtěte si o tom v článku Značka New Balance vyjádřila podporu Donaldu Trumpovi. Lidé pálí její tenisky


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: