Raketově rostoucí randící aplikace Tinder dělá reklamu Kravaťákům

17. 7. 2013 | Bednářová Daniela
Online randění má na svém nebi další hvězdu. Mobilní aplikace Tinder kombinuje hru líbí-nelíbí a hledání lásky do jednoho dobře fungujícícho balíčku.

Online randění má na svém nebi další hvězdu. Mobilní aplikace Tinder kombinuje hru líbí-nelíbí a hledání lásky do jednoho dobře fungujícícho balíčku.

Ve věku sociálních médií a otevřených profilů je jen málo online seznamek, které jsou úspěšné ve velkém měřítku. Mezi těch pár vyvolených patří Tinder. Její velkou výhodou je, že je svázaná s mobilními telefony. Tím se nesnažíme říct, že by neexistovaly jiné mobilními aplikace, které vám pomůžou sehnat rande. Většina z nich ale pracuje hlavně s lidmi, které známe. Tinder místo toho v okolí vyhledává lidi, které bychom třeba rádi poznali. Princip se může zdát trochu povrchní, o vzájemné náklonnosti rozhodují totiž hlavně obrázky a taky společné zájmy. Vše funguje ve stylu “líbí - nelíbí”. Strach z odmítnutí pak odstraňuje prinicip známý z Bang With Friends - to, že někoho “lajkujete” (neboli nebráníte se další interakci / rande / sexu / vztahu / sňatku a sociálním jistotám) se dozví jen osoby, které dali like u vašeho profilu. Tento přístup uživatele baví a očividně jim vyhovuje. Jinak by mohla aplikace jen těžko hlásit 7 miliard hodnocení a 100 milionů navázaných kontaktů. Každý den podle generálního ředitele a spoluzakladatele Seana Rada přibude milion a půl dalších spárovaných uživatelů.

Tato čísla jsou více než úctyhodná. Tinder totiž funguje teprve od října. Svoje první uživatele získal klasicky - mezi univerzitními studenty. Tedy na stejném místě, kde nabral svoji popularitu i Facebook. Dalším důvodem pro obdivné wow je i to, že byla aplikace doposud jen pro uživatele s operačním systémem iOS. Teprve tento týden je k dostání i pro uživatele s Androidem. Aplikace tak očekává daleko masivnější ohlas. Před spuštěním verze pro Android dokonce nasbírala více jak 800 000 žádostí o její spuštění.

Mimo USA se již aplikace rozšířila i  jinde po světě, například v Německu, Francii, Austrálii i Japonsku. Kromě nabízení vhodných kandidátů na rande na základě lokace a společných zájmů, ale zaměřuje Tinder svoji pozornost i jinam. Nechce být napořád tou lehce povrchní randící aplikací. Pracuje i na možnosti toho, že z uživatelů udělá dohazovače. Uživatelé budou moci mezi svými přáteli na Facebooku vybírat, kdo by se k sobě hodil a dělat tak prostředníka pro nové kontakty. Nejen v lásce, ale i v pracovní sféře.

Ale stranou Tinderu nezůstává ani reklama. Aplikace pracuje se skupinou příjemců, o kterou jeví marketéři markantní zájem. A první reklamní kontrakt už je tu. Televizní stanice USA momentálně využívá Tinder k propagaci 3. série populární seriálu Suits (Kravaťáci).

Když uživatelé zapnou aplikaci, tak mezi nabízenými kontakty uvidí i postavy ze seriálu. Pokud je ohodnotí kladně, získají přístup k bonusovým materiálům ze seriálu a někteří se mohou dočkat i odpovědi od herců samotných. Možná proběhne nějaké to virtuální flirtování či dokonce skutečné rande. Tinderu prý ze spolupráce nejde žádný příjem, tento způsob monetizace teprve testuje a navíc je  spoluzakladatel Sean Rad velkým fanouškem seriálu.

Zdroje: www.techcrunch.com, www.usanetwork.com

Štítky dokumentu: Mobilní aplikace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: