Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
  • Zvolte témata článků
    • Online marketing
      • E-Commerce
      • Google
      • Mobilní aplikace
      • Mobilní zařízení
      • PPC
      • Reklama online
      • SEO
      • Virální marketing
    • Sociální sítě
      • Facebook
      • Google+
      • Instagram
      • Kampaně na sociálních sítích
      • LinkedIn
      • Pinterest
      • Reklamy na Facebooku
      • Twitter
      • YouTube
    • Marketing
      • Budování značky
      • Content Marketing
      • Guerilla marketing
      • Marketing v neziskovém sektoru
      • Marketingové nástroje
      • Marketingový výzkum
      • Podpora prodeje
    • Praxe
      • Kreativní inspirace
      • Legislativa
      • Případové studie
      • Reportáže
      • Rozhovory
      • Tipy na akce
    • Public Relations
      • Formy PR
      • Interní komunikace
      • Krizová komunikace
      • Media Relations
      • Online PR
    • Video
      • Kreativní reklama
    • Smazat výběr
  • Zvolte období
    • Všechny
    • Poslední týden
    • Poslední měsíc
    • Poslední rok
4. 1. 2017 | Milada Zemanová

Průzkum: Jak ženy vnímají influencer marketing

Influencer marketing je stále populárnějším marketingovým nástrojem, dokáže ale svou cílovou skupinu i odradit. Platforma Bloglovin’ sloužící pro čtenáře blogů, uskutečnila průzkum, ve kterém se zaměřovala právě na vnímání ženských zákaznic, jejich zpětnou vazbu a přístupy, které by je přiměly, aby na nějaký příspěvek reagovaly negativně.

.Příspěvek na instagramovém účtu Dary Roliins o lásce k novému parfému Adidas. Zdroj: Instagram Dary Rolins

Průzkumu se zúčastnilo 22 tisíc žen z celého světa (většina ale reprezentuje americký trh - pozn. red.)kterým byly položeny například otázky: Proč sledujete influencery na sociálních médiích? Na základě čeho máte pocit, že je sponzorovaný příspěvek falešný? Kolikrát vám byl nový produkt představen prostřednictvím influencera? A mnohé další.

Průzkum se zaměřil na 3 klíčové oblasti: osvědčené postupy v influencer marketingu, jak nejlépe využít sociálních médií, brandingová a kupní síla influencerů.

Z průzkumu vyplynula celá řada informací, například, že 54 % zákaznic si objednalo produkt poté, co ho vidělo u některého z influencerů. Uživatelky také nechtějí být přehlceny, 37 % přestalo influencera sledovat, pokud zprávy publikoval příliš často. Největší vliv mají influenceři na sociálních sítích, konkrétně vede Instagram, následuje Facebook a dále Pinterest.

 

Proč jsou influenceři populární

Liší se také důvody, proč ženy influencery sledují. Celkem 64 % uživatelek internetu jako nejčastější důvod uvedlo, že daný influencer informuje o tématu, které je zajímá. Dalším důvodem bylo poskytování inspirace pro život a také sdílení pěkných obrázků.

Uživatelky uskutečnily akci

Pokud je influencer marketing dělaný dobře, přináší reálné výsledky. Celkem 63 % uživatelek na základě tohoto typu marketingu vyzkoušelo produkt, o kterém dříve vůbec neuvažovaly, 58 % využilo produkt zcela novým způsobem a 63 % žen si naplánovalo novou zkušenost, nebo zrealizovaly činnost, o kterou měly zájem.


Proč influencer marketing selhává

Ne ve všech případech ovšem tento typ marketingu úspěšný. Důležitá je totiž upřímnost. Pokud ženy cítí z příspěvku neupřímnost, až v 61 % případů je tento přístup odradí od dalšího zájmu o daný příspěvek. Za neautentické ženy také považují příspěvky, ve kterých produkty přílis propagují samy sebe, je jasné, že se jedná o sponzorství, nebo například využívají mnoho hashtagů.

Zdroj: Bloglovin’, Emarketer

 

Kam dál?


Velká část žen si myslí, že poznají neupřímné doporučení produktu. Míra snesitelné falešnosti se ale mění i u samotných influencerek. Důkazem toho může být i zvrat v přístupu někdejší královny product placementu na českém YouTube. Teri Blitzen se v průběhu loňského roku rozhodla omezit komerci, skončila se značkami Bubbleology a Rowenta.

Nahoru
Podobné články:
Aktuální články: